اختلاف بین سهامداران و مجموعه مدیریتی پتروشیمی مسجدسلیمان مانعی برای تکمیل این مگا پروژه

ضمن اشاره به پیشرفت 95 درصدی پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: اختلافات به وجود آمده بین سهامداران و مجموعه مدیریتی پتروشیمی مسجدسلیمان مانع تکمیل این مگا پروژه شده، خواستار رسیدگی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به موضوع شد.

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی پتروشیمی مسجدسلیمان، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه تا کنون ۷۵۰ میلیون یورو هزینه شده و تکمیل مراحل پایانی آن نیاز به ۴۰ تا ۵۰ میلیون یوروی دیگر دارد.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در راه اندازی این پروژه عظیم به اقتصاد کشور ضربه می زند، گفت: پتروشیمی مسجدسلیمان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید هرچه سریعتر وارد مدار تولید و کار شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اختلافات به وجود آمده بین سهامداران و مجموعه مدیریتی پتروشیمی مسجدسلیمان مانع تکمیل این مگا پروژه شده، خواستار رسیدگی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به موضوع شد.

نماینده عالی دولت در استان خطاب به سهامداران و مجموعه مدیریتی این پروژه، بیان داشت: راه اندازی این مجموعه اقتصادی به عنوان یکی از اولویت های کشور و بخصوص استان محسوب می شود تا در شرایط تحمیل تحریم ها ، شاهد بهره برداری از پروژه ای باشیم که به بهبود وضعیت اقتصادی کمک می کند.

استاندار خوزستان روند اجرایی پتروشیمی مسجدسلیمان طی سه سال گذشته را رضایت بخش خواند و بر تکمیل هرچه سریعتر آن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، ۵۰ درصد سهام این پتروشیمی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری بوده که به وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی وابسته است.

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و ۱۱ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران