دستیابی به فرمولاسیون آمیزه‌های پلیمری توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو توانست با سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و کره جنوبی فعالیت خود را آغاز کند. این شرکت به عنوان یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص داخلی، با دستیابی به فرمولاسیون آمیزه‌های پلیمری، بالغ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف چون کانادا، کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، ترکیه، اوکراین، عراق، پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌کند. به گفته آنها خدمات پس از فروش رمز موفقیت آنها در صادرات این محصولات بوده است.

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو توانست با سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و کره جنوبی فعالیت خود را آغاز کند و ظرفیت اسمی سالیانه و شرکت‌های تابعه خود را به ۱۲۰ هزار تن در  سال برساند. محصولات فناورانه این شرکت تولید انواع مستربچ، آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است.
این شرکت به عنوان یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص داخلی، اخذ استانداردهای بین المللی، استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و سیستم ایمنی و بهداشت، اخذ گواهی‌نامه‌های بهداشتی برای محصولات تولیدی خود از سازمان غذا و دارو و اتحادیه اروپا، ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز شرکت‌های معتبر مصرف کننده داخلی، بالغ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف چون کانادا، کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، ترکیه، اوکراین، عراق، پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌کند.
این شرکت در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان برای بخشی از محصولات تولیدی خود شده است و در حال حاضر این شرکت توانسته است مستربچ‌های پلی‌اتیلنی بهبود یافته با فناوری‌نانو خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.
در سال گذشته این شرکت موفق به صادرات بیش از ۳۳۰۰ تُن محصولات دانش‌بنیان شده است. این محصولات به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (C.I.S)، ازبکستان، آذربایجان و همچنین کشورهایی نظیر ترکیه و کره‌جنوبی صادر شده است. از مجموع صادرات این شرکت، ۳۰۰ کیلو مربوط به محصولات نانویی بوده است.
محسن هنریان، مدیرعامل این شرکت، کیفیت را یکی از مسائل بسیار مهم در توسعه محصولات دانش‌بنیان نام برد و یادآور شد: تلاش ما همیشه در راستای یکنواخت بودن کیفیت محصولات است؛ بنابراین مشتریان خارجی می‌توانند نسبت به خرید این محصولات اطمینان پیدا کنند. از آنجایی که بخش عمده محصولات ما به صورت افزودنی یا ترکیبی توسط مشتریان برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود، هر نوع نوسان یا تغییری در کیفیت محصولات ما روی محصول نهایی مشتری تاثیر مستقیم دارد.
وی اضافه کرد: بنابراین تثبیت و یکنواختی کیفیت در جلب نظر مشتریان خارجی تاثیر بسزایی داشته و در نهایت به موفقیت در امر صادرات کمک شایانی می‌کند. دومین نقطه قوت ما در حوزه صادرات، خدمات پس از فروش است، به طوری که کارشناسان این شرکت در صورت لزوم به شرکت‌های خریدار مراجعه کرده و مشکلات و مسائل فنی پیش آمده را رفع می‌کنند. این موضوع نیز برای صادرات اهمیت زیادی دارد و اعتماد مشتریان خارجی را جلب می‌کند.
قدرت برق تقریبا در همه جنبه‌های زندگی، خانه و در محل کار نقش بسزایی دارد. در هرموقعیتی که برق وجود دارد، پلاستیک‌ها نیز یافت می‌شوند. در آشپزخانه، دستگاه‌هایی درحال کار است که بدون آنها نمی‌توان زندگی کرد، بر این اساس این محققان به فرمولاسیون پلیمرهای این صنعت دست یافتند که از آن جمله می‌توان به آلیاژ مهندسی، مستربچ پرکننده، مستربچ مشکی، سفید و رنگی، مستربچ براق کننده، مستربچ محافظت کننده UV، مستربچ ضد میکروب، مستربچ بازدارنده شعله، مستربچ شفاف کننده، مستربچ ضد الکتریسیته و کامپاند خودرنگ اشاره کرد.
مستربچ‌های پر کننده یکی از محصولات  این شرکت دانش‌بنیان است. پرکننده‌های معدنی یک راه حل شناخته شده به منظور بهبود کیفیت از طریق کاهش هزینه‌ها است و این محققان چندین فرمول برای مستربچ پرکننده در تمامی کاربردها عرضه کردند. پراکندگی بسیار عالی، بهبود خواص مکانیکی (مانند استحکام کششی، مدول، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت به ضربه و غیره)، بهبود خواص نوری، افزایش خروجی از طریق دانسیته و کاهش فشار، حرارت و یا خنک‌کنندگی بالاتر، صرفه‌جویی در انرژی و فرآیندپذیری آسان، بهبود ثبات ابعاد، انقباض کمتر و تسهیل در چاپ از ویژگی‌ها و خواص این محصول به شمار می‌رود.
مستربچ مشکی از دیگر محصولات تولیدی است. دوده، یک سازگارکننده افزودنی در تولید مستربچ مشکی است که با بهره‌گیری از روش فرآیندی خاص جهت رسیدن به بالاترین سطح کیفیت از آن استفاده شده است.
کامپاند ضد شعله (HFFR) این محققان نیز دارای ترکیبات فاقد هالوژن (LSFOH)، به سرعت در حال پیشرفت است، ضمن آنکه پاسخگویی مناسبی به الزامات مورد نیاز صنایع کشور دارد. تولید کم گازهای خورنده و سمی و ویژگی‌های انتشار کم آتش در کاربردهای مختلف مانند کابل، پنل ساختمانی از مزیت‌های رقابتی این محصول است.

نظرات کاربران