شکل گیری انقلاب صادرات صنایع پتروشیمی در کشور

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در تبیین مشکلات تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه، تشریح کرد: برطرف کردن نیاز مواد اولیه، اولین و اساسی‌ترین رکن تولید است به طوری که در تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی، به واحد‌های کوچک و یا متوسط متمرکز نمی شویم بلکه تمامی بخش‌ها را دربر می گیریم. 

صالحی‌نیا گفت: تراز صادراتی ما در سال 97 مثبت بود و اعتقاد داریم انقلاب صادرات صنایع پتروشیمی در کشور می‌تواند شکل بگیرد و شکل خواهد گرفت.
محسن صالحی‌نیا معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ، در تبیین مشکلات تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه، تشریح کرد: برطرف کردن نیاز مواد اولیه، اولین و اساسی‌ترین رکن تولید است به طوری که در تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی، به واحد‌های کوچک و یا متوسط متمرکز نمی شویم بلکه تمامی بخش‌ها را دربر می گیریم. 
او ادامه داد: برای تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی صرفا براساس قواعد عمومی که در کشور ابلاغ شده از 2 مسیر عمل می‌شود؛ نخست مواد اولیه‌ای که عمدتا از تولید کنندگان داخلی و دیگری از مسیر واردات تامین می‌شود.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: تامین مواد اولیه در بخش فلزات و غیر فلزات مانند کالا‌های پتروشیمی باتوجه به امکاناتی که در کشور و قواعدی که تنظیم شده با عرضه آن‌ها در بورس صورت می گیرد. کالاها با معرفی به واحد‌های تولیدی به تناسب ظرفیت و تقاضا‌هایی که دارند مورد بهره برداری قرار می گیرند.
بیشتر بخوانید: بورس منطقی ترین بازار برای تامین مالی صنایع پتروشیمی 
صالحی نیا تصریح کرد: خوشبختانه ما در تهیه مواد اولیه پتروشیمی در بسیاری از گرید‌ها با محدویتی از نظر ارزی و میزان تامین روبرو نیستیم به طوری که در بسیاری از اقلام صادرات داریم.
وی بیان کرد: برای آن دسته از بخش‌هایی که با محدویت ارزی مواجه هستند به دلیل تقاضای بیشتر و یا عدم سرمایه گذاری که تا حالا انجام نشده مکانیزم تامین در بورس در سامانه بهین یار در حال انجام است.
معاون وزیر صمت گفت: تراز صادراتی ما در سال 97 مثبت بود و اعتقاد داریم انقلاب صادرات صنایع پتروشیمی در کشور می‌تواند شکل بگیرد. بنابراین همه دستگاه‌ها، مردم، تشکل‌ها و قوای سه‌گانه باید در خدمت تولید باشند. 
او گفت: کمک به سرمایه‌گذار واقعی، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و جلوگیری از واردات بی‌رویه در کشور در حال شکل‌گیری است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران