ورود یوتیلیتی پتروشیمی لردگان به مدار تولید

مدیر عامل پتروشیمی لردگان گفت: این شرکت به دلیل موقعیت خاص یکی از پتروشیمی‌های ویژه ایران بوده و به لحاظ جغرافیایی وهمه مشکلات پیش روی این شرکت از قبیل کم بود زیرساخت صنعتی در منطقه با اتکاء به مجموعه توانمند خود توانسته گامهای بزرگی در صنعت پتروشیمی کشور و معرفی چهره های نوین و نخبه و آموزش نیروی کار متخصص در تمامی شاخصه های این صنعت برداشته است.

به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محسن محمودی گفت: با راه اندازی فاز اول (یوتیلیتی) که شامل واحدهای آب خام، آب بدون املاح، هوا و نیتروژن، برج‌های خنک کننده، اتاق کنترل و ایستگاه برق و واحد بخار و فلر است، بعد ازگذراندن تمامی تست های مربوطه فعالیت خود را شروع کرده که این فرایند برای راه اندازی فازهای بعدی ضروری است.
وی با بیان اینکه این بخش از پروژه دارای ویژگی وفرایند خاصی است، اظهار داشت: در حال حاضر با رویکرد دانش داخلی در حوزه نصب و راه اندازی این امکان به وجود آمد که در شرایط موجود باتمام دشواریها توانستیم با بهره‌گیری از دانش بومی ونیروی متعهد متخصص جوان یوتیلیتی پتروشیمی لردگان را با افتخار وارد مدار کنیم.
مدیر عامل پتروشیمی لردگان تصریح کرد: این شرکت به دلیل موقعیت خاص یکی از پتروشیمی‌های ویژه ایران بوده و به لحاظ جغرافیایی وهمه مشکلات پیش روی این شرکت از قبیل کم بود زیرساخت صنعتی در منطقه با اتکاء به مجموعه توانمند خود توانسته گامهای بزرگی در صنعت پتروشیمی کشور و معرفی چهره های نوین و نخبه و آموزش نیروی کار متخصص در تمامی شاخصه های این صنعت برداشته است.
گفتنی است، شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت100هکتاردرمنطقه فلارد( 55 کیلومتری شهر لردگان) شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری در حال احداث است.
تولیدات این مجتمع اُوره و آمونیاک بوده و ظرفیت تولید سالانه آن 1073 هزار تن اُوره و 677 هزار تن آمونیاک است که بخش عمده‌ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اُوره در داخل مجتمع مصرف می شود و 74 هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است. 
عمده‌ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است. آمونیاک را می‌توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کاربرد و هم در تولیدموادی‌ مانند نیترات آمونیوم،سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران