عرضه ۳ محصول جدید تا پایان سال جاری توسط ایران خودرو/ عوامل کاهش خودرو از دید وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گروه صنعتی ایران خودرو را مکلف به تولید و عرضه سه محصول جدید تا پایان سال جاری کرد.

رضا رحمانی در بازدید سرزده از خطوط تولید ایران خودرو و نشست با مدیرعامل و معاونان، این شرکت را مکلف به تولید و عرضه سه محصول جدید تا پایان سال جاری کرد و همچنین خواستار توقف تولید یکی از محصولات این شرکت شد.
وی در نشست با مدیرعامل این خودروساز بر انجام تعهدات به مشتریان تاکید کرد و گفت: مردم از عملکرد خودروسازان ناراضی هستند باید از همین امروز مسیر جدید را آغاز کنید و با برنامه زمانبندی نسبت به انجام تعهدات اقدام کنید.
وی درعین حال تصریح کرد: با بازدیدی که از ایران خودرو داشتم نگرانی از بابت انجام تعهدات وجود ندارد و قطعا تا قبل از پایان سال تعهدات معوق به روز خواهد شد.
دکتر رحمانی تکمیل خودروهای کف پارکینگ، افزایش تیراژ تولید، افزایش عمق ساخت داخل و فروش اموال مازاد را از محورهای اصلی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: مبنا بر این است که اموال و املاک غیرتولیدی هر چه سریع تر واگذار شود. این سیاستی است که مطلقا برای اجرای آن کوتاه نمی‌آییم.
وی یکی دیگر از محورهای مورد نظر را اصلاح رابطه میان ایران خودرو و قطعه سازان عنوان کرد و گفت: باید قطعه سازان احساس کنند که عضو یک خانواده هستند. باید این رابطه طبق اصول و قواعدی تنظیم شود تا دو طرف به راحتی بتوانند مسایل و مشکلاتشان را حل و فصل کنند.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از استارت آپ ها در صنعت خودرو گفت: باید با استفاده از فکر شرکت های استارت آپ در حوزه های مختلف از جمله تامین مالی تحول ایجاد کرد.
وی افزود: در صنعت خودرو پتانسیل ها و ظرفیت هایی وجود دارد که در هیچ جای دیگری نیست، باید دیدگاه‌هایمان عوض شود.
دکتر رحمانی با بیان این که با تمام توان در زمینه های مختلف از صنعت خودرو کشور حمایت خواهیم کرد بر اهمیت نیروی انسانی متخصص تاکید کرد و گفت: نیروهای متخصص در رده های مختلف در ایران خودرو حضور دارد که عملکرد آنان به ویژه در تکمیل خودروهای ناقص قابل تقدیر است.
وی همچنین افزود: موضوع کاهش هزینه در سازمان باید با ساز و کارهایی مانند نظام پیشنهادات دنبال شود.
دکتر رحمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ تولید موجود گفت: حفظ تولید با توجه به ارتباط با حفظ اشتغال کشور کاری جهادی است.
وی در ادامه ضمن تقبیح فساد در سیستم گفت: اگر قرار بر وجود کار ناسلامت باشد شخصا با آن مقابله و برخورد می کنم. تولید مقدس و بسیار ارزشمند است ولی اگر کسی در جایی سوءاستفاده می کند باید جلوی آن گرفته شود.

رضا رحمانی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مدیرعامل یک خودروسازی در کاهش قیمت خودرو موثر است؟ گفت: الان هم قیمت کم شده است و علتش تغییر مدیر نبوده یا تغییر مدیرعامل شاید یک علت آن بوده است دلیل دیگر آن این است که عرضه کف پارکینگ نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بخشی از خودروها که در ماه های گذشته گفته می شد کف پارکینگ است و به دلیل کمبود قطعات قابل عرضه نبود، در دو هفته گذشته عرضه شد. برخی از قطعات باید از خارج وارد می شد که این کار در حال انجام است و در داخل هم برای تامین قطعات همت شد، درنتیجه در دوهفته اخیر عرضه خوبی داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این عرضه به عنوان یکی از پارامترهای اصلی است، تولید هم باید رونق داشته باشد تا عرضه زیاد شود. درنتیجه عرضه و تقاضا در قیمت تاثیر دارد، در ادامه تغییر مدیرعامل و واکنش بازار هم در جای خود تاثیر داشته است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران