افزایش قیمت برخی محصولات پتروشیمی در بازار آسیا

به دنبال انتشار خبر حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، قیمت های اسپات مونو اتیلن گلایکول (MEG) و پلی اتیلن (PE) در بازار آسیا جهش قابل توجهی داشت.

به نقل از پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، بر اساس داده های منتشر شده از سوی موسسه مشاوره ای وود مکنزی (Wood Mackenzie)، مستقر در لندن، قیمت های اسپات مونو اتیلن گلایکول (MEG) و پلی اتیلن (PE) در بازار آسیا به دنبال انتشار خبر حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، جهش قابل توجهی داشت.

عربستان با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و 800 هزار تن مونو اتیلن گلایکول و 9 میلیون تن پلی اتیلن در سال، یکی از عرضه کنندگان کلیدی این دو محصول پتروشیمی به شمار می رود.

سلمن لی، رئیس شاخه پلی استرهای وود مکنزی در بیانیه ای در تاریخ 17 سپتامبر اعلام کرد: از ساعت هفت روز دوشنبه 16 سپتامبر به وقت پکن، قیمت های اسپات مونو اتیلن گلایکول در بازار داخلی و مهم چین به پنج هزار و 200 یوآن (معادل 665 یورو) و بالاتر افزایش یافته است. رقمی که رشد بیش از 400 یوآنی (معادل 51 یورو) را در مقایسه با قیمت های پایانی هفته گذشته نشان می دهد.

بازار چین که از جمعه گذشته در تعطیلات به سر می برد، دیروز سه شنبه 17 سپتامبر پس از فستیوال میان-پاییز (Mid-Autumn Festival) فعالیت خود را از سر گرفت.

لی افزود: از طرفی قیمت های وارداتی بر مبنای سی اف آر چین (CFR China basis) نیز با افزایش 30 تا 40 دلاری به 600 دلار و فراتر رسیده است.

نظرات کاربران