تحریم بانک مرکزی ایران توسط ترامپ و واکنش همتی به این تحریم ها

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تحریم بانک مرکزی ایران خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی نیز در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی گفت: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حدی خالی است.

ترامپ در جریان دیدار با نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام تحریم بانک مرکزی ایران، همچنین مدعی شد که این تحریم‌ها در بالاترین سطح و بسیار بزرگ خواهد بود.

با این حال ترامپ جزئیات بیشتری در ارتباط با تحریم بانک مرکزی ایران ارائه نداد، اگرچه «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که بانک مرکزی آخرین منبع تامین مالی برای ایران است.

رئیس جمهور جنجالی آمریکا همچنین در ادامه سخنان خود ادعا کرد که گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است و امروز طی جلسه‌ای گزینه‌های مطرح در قبال ایران بررسی خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این بسیاری از کارشناسان نسبت به بروز هرگونه درگیری جدید آمریکا در منطقه هشدار داده و اعلام کرده‌اند که آمریکا توان وارد شدن به جنگ جدید در خاورمیانه را نخواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی گفت: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آنها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تاچه حدی خالی است.

عبد الناصر همتی جمعه شب در این باره افزود: اگر اینگونه اقدام ها می‌توانست در پیشبرد خواسته‌های ظالمانه آن دولت موثر باشد، وضعیت اقتصادی کشور بسیار متفاوت با وضعیت فعلی بود.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: ناکامی‌های مکرر دولت آمریکا در یک سال و اند گذشته نشان می دهد که این تحریم‌ها بی اثرتر از هر زمان دیگری شده اند و اقتصاد ایران، تاب آوری خود در مقابل تحریم‌ها رابه همگان اثبات کرده است.

وی افزود: موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازارنشان می‌دهد که خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه از دوره دور زدن تحریم‌ها به دوره تحریم ناپذیری تجارت خارجی عبور کرده ایم و وقت آن رسیده است که دولت آمریکا از واقعیت‌ ها درس بگیرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران