تامین تکنولوژی و لیسانس‌های صنعت پتروشیمی در داخل کشور

رسول اشرف زاده با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام،‌ سهام این پتروشیمی سال آینده در بورس عرضه خواهد شد،‌ افزود: سهام پتروشیمی ارومیه تا پایان سال در بورس به صورت عرضه اولیه به فروش می‌رسد.  

«رسول اشرف زاده» روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه با رسیدن به جایگاه واقعی خود در بازارهای بین‌المللی می‌توانیم کشور را توسعه دهیم،‌ ادامه داد: امضای قرارداد برای گوگردزدایی با تکنولوژی ایرانی در پتروشیمی ایلام می‌تواند در سایر مجتمع‌ها و شرکت‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اشرف زاده تاکید کرد:‌ از سوی دیگر اگر بخواهیم در این شرایط تکنولوژی و لیسانس را از خارج از کشور تامین کنیم، ‌زمان را از دست می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام،‌ سهام این پتروشیمی سال آینده در بورس عرضه خواهد شد،‌ افزود: سهام پتروشیمی ارومیه تا پایان سال در بورس به صورت عرضه اولیه به فروش می‌رسد.  

لازم به ذکر است عرضه های اولیه در صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر یکی از عوامل تاثیرگذار در بهبود شرایط بورس و افزایش سوددهی سرمایه‌گذاری در این بازار به شمار می‌رود تا آنجا که در برخی عرضه‌های اولیه مانند پتروشیمی پارس، خریداران تا 100 درصد سود کسب کردند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران