رونق تولید صنایع پایین‎دست پتروشیمی با تولید گریدهایی از سوی پتروشیمی جم

مدیرعامل پتروشیمی جم در مورد تولید محصولات جدید گفت: ما گریدهایی را تولید خواهیم کرد که باعث رونق تولید صنایع پایین دست پتروشیمی شود.

جلسه هم اندیشی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صنایع پلاستیک و پلیمر به منظور رونق بازار داخل و حل  برخی تنگناهای صنایع تکمیلی در پتروشیمی جم برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمدرضا سعیدی مدیر عامل پتروشیمی جم و مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت توسعه انرژی پاد کیش و اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر و انجمن های زیر مجموعه برگزار شد، مشکلات و نیازهای شرکت های پایین دستی این حوزه مطرح و درباره آن تبادل نظر شد. موضوعاتی مانند کاهش سود فروش اعتباری و رفتن به سمت قرارداد بلند مدت میان پتروشیمی جم و مصرف کنندگان محصولات با رعایت ضوابط بورس کالا، ایجاد هماهنگی در راستای کمک به برنامه ریزی مناسب صادراتی و فروش داخل ، اعلام بازخورد از گریدهای تولیدی برای ارتقای کیفیت، اصلاح گرید و تولید محصولات جدید، نگاه نوآورانه و جایگزینی محصولات جدید از جمله مهم ترین موضوعات مطرح شده توسط مدیران تشکل های حاضر و انجمن ها بود.

محمدرضا سعیدی مدیر عامل پتروشیمی جم این نشست را فرصتی برای شنیدن مشکلات صنایع تکمیلی عنوان کرد و گفت: تعامل میان ما و صنایع تکمیلی به عنوان مشتری محصولات ، به برد-برد شدن کسب و کار پتروشیمی کمک می کن و بر اساس استراتژی جدید پتروشیمی جم، قصد داریم با افزایش تعامل، مسائل صنایع پایین دست پتروشیمی را در حد توان خود بر طرف کنیم زیرا اعتقاد داریم فرصت، ثروت ،اطلاعات، مهارت و راه حل مشکلات در اختیار مشتریان است. برای برنامه ریزی راهبردی شرکت افزون بر سود خود باید به نفع شرکای خود و حتی ماندگاری رقیب در بازار توجه کرد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: تحقیق و توسعه یک شرکت زمانی نتیجه بهتری می دهد که به نیازهای مصرف کنندگان توجه کند. بر همین اساس بهتر است مورد به مورد، هر شرکت یا انجمن با کارشناسان جم، گفتگو کنند و مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

سعیدی در مورد درخواست انجمن ها پیرامون عرضه اعتباری محصولات به آنان گفت:  تا زمانی که برای ما ایجاد اشکال قانونی و مالی نکند سود عرضه اعتباری می تواند مد نظر قرار گرفته و قرار داد بلندمدت نیز قابل بررسی است. قیمت پایه محصولات را شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین می کند و ما در بازار داخل و بازار صادراتی تفاوت زیادی در قیمت نداریم.

وی در مورد تولید محصولات جدید گفت: ما گریدهایی را تولید خواهیم کرد که باعث رونق تولید صنایع پایین دست پتروشیمی شود. برای رسیدن به این امر پیشنهاد می شود که کارشناسان پتروشیمی جم در شرکت های شما حضور پیدا کنند تا بتوانند از دید مصرف کننده به کارکرد محصولات نگاه کنند

سعیدی برای استمرار جلسات تعامل شرکت تاپکو از پتروشیمی جم با نمایندگان صنایع پایین دست پتروشیمی پیشنهاد کرد کمیته ای از طرف مصرف کنندگان تشکیل شده و انتظارات این صنعت را چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ توسعه بازار در اختیار پتروشیمی جم قرار دهد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران