استفاده از فناوری هانیول توسط شرکت جیحان پلی پروپیلن یورتیم ترکیه

معاون رئیس و مدیر کل شاخه فناوری های پالایشی و پتروشیمی شرکت یو او پی، می گوید: تقاضای فزاینده ای در منطقه برای پروپیلن به منظور تولید انواع پلاستیک وجود دارد و پروپیلن به طور سنتی همواره محصول جانبی سوخت های پالایشی یا کراکینگ نفتا بوده است. اما فناوری الفلکس این امکان را فراهم می آورد که بیشترین میزان پروپیلن را از پروپان حاصل از گاز طبیعی بدست آورد.

 به نقل از پلاتس، شرکت هانیول اعلام کرده است که جیحان پلی پروپیلن یورتیم (Ceyhan Polipropilen Uretim) ترکیه قرار است از فناوری سی3 الفلکس شرکت هانیول یو او پی (Honeywell UOP’s C3 OleflexTM) برای تولید سالانه 457 هزار تن پروپیلن گرید پروپیلن در یک مجموعه پتروشیمی جدید واقع در شهر جیجان ترکیه استفاده کند.
جیحان پلی پروپیلن یورتیم یک طرح مشترک (joint venture) است و حاصل سرمایه گذاری مشترک رونسانس هلدینگ (Ronesans Holding) و شرکت ملی انرژی سوناطراک الجزایر به شمار می رود.
واحد جدید برای تامین پروپیلن مورد نیاز برای تولید پلی پروپیلن به کار گرفته می شود. پلی پروپیلن برای تولید طیف گسترده ای از محصولات پلاستیکی که تقاضا برای آن ها رو به افزایش است، مورد استفاده قرار می گیرد.
شرکت هانیول یو او پی متعهد به ارائه لایسنس این فناوری، طراحی مهندسی پایه سفارشی (customised basic engineering design)، خدمات، تجهیزات، کاتالیست ها و انواع جاذب های سطحی (adsorbents) مورد نیاز کارخانه است. با به اتمام رسیدن ساخت این مجتمع، تاسیسات یادشده نخستین واحد هیدروژن زدایی (PDH) پروپان ترکیه خواهد بود.
براین گلوور، معاون رئیس و مدیر کل شاخه فناوری های پالایشی و پتروشیمی شرکت یو او پی، می گوید: تقاضای فزاینده ای در منطقه برای پروپیلن به منظور تولید انواع پلاستیک وجود دارد و پروپیلن به طور سنتی همواره محصول جانبی سوخت های پالایشی یا کراکینگ نفتا بوده است. اما فناوری الفلکس این امکان را فراهم می آورد که بیشترین میزان پروپیلن را از پروپان حاصل از گاز طبیعی بدست آورد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران