بازار پلی‌پروپیلن فایبر اندکی نرم‌تر و پایدارتر

بر اساس گفته های کارشناسان، انتظار می رود روند بازار فایبر و برخی محصولات مرتبط، پایدار و اندکی نرم تر شود.

در حالی فعالیت های بازرگانی در ترکیه متاثر از تنش های ژئوپلیتیکی به حداقل رسیده است که در این هفته هم حضور شرکت ها در نمایشگاه دوسلدورف آلمان سبب شد تا این فعالیت ها کاملا متوقف شود.

در همین حال پیشنهادات قیمتی پلی پروپیلن فایبر عربستان به 1000 تا 1010 دلار در هر تن CIF با 6.5 درصد عوارض ترکیه رسیده است. به این ترتیب قیمت های 1020 دلار در هر تن برای رافیا و 1080 دلار در هر تن برای فایبر که در آخر هفته گذشته پیشنهاد می شد، از بازار ناپدید شده است. رافیای روسی هم 1000 تا 1010 دلار در هر تن با 6.5 درصد عوارض پیشنهاد می شود.رافیای هندی هم همچنان 1010 دلار در هر تن گزارش شده است، اما رافیای ایرانی با قیمت 1010 دلار در هر تن به صورت CPT با 6.5 درصد عوارض پیشنهاد شده است، فایبری ایرانی هم با کاهش 5 تا 10 دلاری در هر تن به 1070 تا 1080 دلار در هر تن به صورت CPT گزارش شده است. در همین حال فایبر آذربایجان 1070 تا 1080 دلار FCA با 6.5 درصد عوارض گمرکی اعلام شده است.

انتظار می رود روند بازار پایدار و اندکی نرم تر شود، این در حالی است که خطرهای ناشی از تنش های ژئوپلیتیکی سبب شده تا چشم انداز اقتصادی در ترکیه ضعیف باشد و از این رو احتمالا این شرایط تا پایان سال حفظ خواهد شد. از سوی دیگر ایالات متحده افزایش برنامه ریزی در تعرفه های تجاری به ارزش 250 میلیارد دلار کالای چینی را از 15 اکتبر به تعویق انداخت و از این رو بازار چین هم تغییراتی نداشت، این بازار تحت فشار تقاضای ناامیدکننده، نگرانی از افزایش ظرفیت و معاملاتی آتی روندی نزولی داشت.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران