روند نزولی قیمت محموله های مونو اتیلن گلایکول در بازار آسیا

یک فعال بازار پتروشیمی منطقه با اشاره به روی کار آمدن ظرفیت های جدید و تاثیر آن ها بر بازار می گوید: با کاهش شکاف قیمتی میان مونو اتیلن گلایکول و نفتا، به نظر می رسد تولیدکنندگان مونو اتیلن گلایکول آسیا می بایست نرخ عملیاتی تاسیسات خود را برای کنترل سطوح قیمتی تا حدودی کاهش دهند

به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، پیش بینی می شود در آینده نزدیک عرضه مونو اتیلن گلایکول (MEG) در بازار آسیا به دنبال راه اندازی مجتمع های جدید به میزان چشمگیری رشد یابد. این در حالیست که تقاضا رو به کاهش است.
انتظار می رود دو واحد تولید مونو اتیلن گلایکول جدید با ظرفیت ترکیبی (combined capacity) یک میلیون و 650 هزار تن در سال، در سه ماهه چهارم امسال شروع به کار کنند.
بر اساس اعلام منابع بازار، پتروناس مالزی مشغول راه اندازی آزمایشی واحد 750 هزار تنی تولید مونو اتیلن گلایکول است که می تواند به طور رسمی در ماه نوامبر آغاز به کار کند.
در چین نیز انتظار می رود که واحد 900 هزار تنی شرکت هنگلی پتروکمیکال (Hengli Petrochemica) از ماه نوامبر در مدار تولید قرار گیرد.
یک فعال بازار پتروشیمی منطقه با اشاره به روی کار آمدن ظرفیت های جدید و تاثیر آن ها بر بازار می گوید: با کاهش شکاف قیمتی میان مونو اتیلن گلایکول و نفتا، به نظر می رسد تولیدکنندگان مونو اتیلن گلایکول آسیا می بایست نرخ عملیاتی تاسیسات خود را برای کنترل سطوح قیمتی تا حدودی کاهش دهند.
در پی این وضعیت، قیمت محموله های مونو اتیلن گلایکول در بازار آسیا ظرفیت هفته های اخیر روندی نزولی را دنبال کرده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران