واکنش جالب معامله‌گران بازار آزاد در مقابل افزایش قیمت دلار در صرافی ملی

روز گذشته ارزش دلار بر تابلوی صرافی ملی 12 هزار و 350 تومان درج شد که افزایشی 300 تومانی را نسبت به قیمت این صرافی در روز دوشنبه نشان می‌داد.

حدود ساعت 3 بعدازظهر دیروز ارزش دلار بر تابلوی صرافی ملی 12 هزار و 350 تومان درج شده بود که افزایشی 300 تومانی را نسبت به قیمت این صرافی در روز دوشنبه نشان می‌داد. به گفته فعالان، این سیاست جسورانه یکی از عواملی بود که در کاهش قیمت بازار آزاد نقش داشت، چراکه موجب می‌شد تقاضای کاذب از بازار آزاد خارج شود و هم‌زمان نشان می‌داد از چنان اعتماد‌به‌نفسی برخوردار است که خود از بالا بردن قیمت در هراس نیست.
جالب آن بود که واکنش معامله‌گران بازار آزاد به افزایش یکباره 200 تومانی قیمت دلار صرافی ملی، قرار گرفتن در موقعیت فروش بود. جالب آن بود که در ساعات انتهایی روز حتی قیمت دلار در بازار آزاد به زیر قیمت صرافی‌های دولتی رفته بود. همچنین دیروز بر اساس گزارش برخی خبرگزاری‌ها قیمت ارز مسافرتی نیز افزایش یافت. به‌عنوان مثال، بر اساس گزارش «ایسنا» قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز دوشنبه 300 تومان افزایش یافت و هر یورو مسافرتی حدود 13 هزار و 800 تومان برای مسافران قیمت‌گذاری شد که بالاتر از نرخ صرافی‌هاست. در بانک‌ها نیز قیمت خرید دلار و یورو افزایش داشت و هر دلار 12 هزار و 23 تومان و هر یورو 13 هزار و 278 تومان از مشتریان خریداری شده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران