آسیب به کارخانه‌های پتروشیمی توسط ویروس استاکس‌نت

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ماجرای بدافزار استاکس‌نت گفت: تخلف مامور آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران مستند سازی شده و پیگیر آن هستیم.

علی اکبر صالحی گفت: به دلیل اینکه در ایران مکانی را برای نگهداری دستگاه‌های معیوب داریم، خیلی از وسایل را از خارج خریداری می‌کنیم، ولی آنها در این وسایل  خرابکاری می‌کنند تا در زمان استفاده از این دستگاه‌ها با مشکل مواجه شویم. ما در همین راستا یک نمایشگاهی از خرابکاری‌های صنعتی در سازمان انرژی اتمی داریم.

حتما ماجرای نرم افزاری به نام استاکس‌نت را  شنیده اید که  از طریق آن در صدد ضربه زدن به تاسیسات هسته‌ای ما برآمدند و حتی به چند کارخانه پتروشیمی هم  آسیب رساندند، اما به صنعت هسته‌ای آسیبی وارد نشد چراکه به موقع به ما هشدار داده شده بود. هرچند به دنبال متوقف کردن این صنعت در ایران بودند اما این خواسته آنها هیچ‌گاه محقق نشد و تنها توانستند آسیب بسیار مختصری به ما وارد کنند٬ زیرا  قبل از اینکه به مشکلی تبدیل شود آن را خنثی کردیم و مشکلی پیش نیامد. در نتیجه نسبت به آسیب رسانی دشمن در خصوص صنعت هسته‌ای همیشه هوشیاریم.

آنها بدافزار استاکس‌نت را علیه ما به کار گرفتند خرابکاری‌های صنعتی را علیه ما انجام دادند، تجهیزات معیوب را به ما فروختند که در این رابطه هوشیار بودیم و اقدام اخیر بازرس آژانس را در این راستا می‌بینیم و از آژانس خواسته‌ایم تا تکلیف را در این باره مشخص و مسئله را پیگیری کند که این مسئله در حال پیگیری است٬ آپارو نماینده آژانس به ایران می‌آید و با کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و همکاران دیگر در مورد مباحث مختلف از جمله مسئله بازرس متخلف گفت‌وگو می‌کنند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران