ارزش سهام پتروشیمی‌های آسیا کاهش یافت

ارزش سهام پتروشیمی‌های آسیا همگام با قیمت‌های جهانی نفت خام، با کاهش همراه شد.

به نقل از موسسه آی‌سی‌آی‌اس از سنگاپور، ارزش سهام پتروشیمی‌های آسیا همگام با قیمت‌های جهانی نفت خام، در پی تریددها درباره جزئیات مرحله نخست توافق تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین که بر رفتار سرمایه‌گذاران تاثیرگذار بود، با کاهش همراه شد.

سهام آساهی کاسی 0.87 درصد و میتسوبیشی کمیکال یک درصد کاهش یافتند، شاخص نیکی 225 نیز 0.02 درصد افت داشت.

در کره جنوبی، سهام پتروشیمی کوموهو 1.78 درصد کاهش یافت، در حالی که سهام ال‌جی کم 1.16 درصد با رشد همراه بود، شاخص کی‌او‌اس‌پی‌آی در بازار سهام کره با 0.02 درصد افت روبه‌رو بود.

براساس این گزارش در مالزی، سهام گروه پتروناس کمیکال با 0.28 درصد افت همراه بود، در حالی که در تایلند، سهام شرکت پی‌تی‌تی کمیکال 0.45 درصد کاهش داشت.

ایالات متحده آمریکا و چین هفته گذشته بر سر متن فاز نخست موافقتنامه تجاری بین دو کشور به توافق رسیدند، که این موافقتنامه شامل برداشت مرحله به مرحله تعرفه‌ کالاهای چینی خواهد بود، اما این دو اقتصاد بزرگ دنیا هنوز موافقتنامه‌ای امضا نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفته است که تعرفه کالاهای چینی روی رقم 7.5 درصد باقی می‌ماند.

کمیسیون تعرفه‌های گمرکی شورای دولتی چین نیز اعلام کرده است که پکن خواهان همکاری با ایالات متحده امریکا براساس اصل برابری و احترام متقابل به‌منظور برطرف کردن نگرانی‌های دو طرف و تقویت توسعه پایدار روباط تجاری و اقتصادی چین است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران