افزایش مجدد نرخ خودرو در صورت افزایش قیمت دلار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران گفت: چناچه نرخ دلار تا پایان هفته روند با ثباتی داشته باشد نرخ خودرو هم تثبیت می‌شود در غیر این صورت با افزایش نرخ دلار نرخ خودرو هم مجدد گران خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که نرخ خودرو تا پایان این هفته چه وضعیتی را دارد؟ گفت: از اواخر هفته گذشته تاکنون نرخ ارز روند باثباتی را در پیش گرفته است و همین موضوع باعث شده تا تقاضا در بازار خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یابد. همین عامل نیز منجر به ارزانی دو تا چهار میلیون تومانی برخی از خودروها شده است.
سعید موتمنی با اشاره به تقاضای مردم برای خرید خودرو افزود: به دلیل افزایش نرخ بنزین فعلا تقاضای مردم به سمت خرید خودروهای دوگانه‌سوز به ویژه وانت افزایش یافته است. افزایش تقاضا موجی از گرانی را در بازار خودرو ایجاد کرده است. علت تشدید تقاضای مردم برای خرید وانت نیز داشتن سهمینه بیشتر این مدل خودرو از بنزین است.
او در ادامه اظهار کرد: از سه‌شنبه هفته گذشته تا به حال افزایش قیمتی در مدل‌های سواری خودرو زیر ۱۰۰ میلیون مشاهده نمی‌شود. البته علت تداوم ثبات قیمت‌ها نیز عرضه خودرو از سوی خودروسازان نیست بلکه تقاضا برای خرید کاهش یافت.
موتمنی گفت: چناچه نرخ دلار تا پایان هفته روند با ثباتی داشته باشد نرخ خودرو هم تثبیت می‌شود در غیر این صورت با افزایش نرخ دلار نرخ خودرو هم مجدد گران خواهد شد.
او با اشاره به افزایش نرخ وانت اظهار کرد: درحال‌حاضر نرخ وانت از پراید هم سبقت گرفته است. به طوری‌که وانت پراید ۱۵۱ به نرخ ۵۴ تا ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نظرات کاربران