درخواست برای بازگشت قیمت PVC به قیمت‌های نیمه اول سال 98

در آخرین نامه انجمن خطاب به مدیر صنایع شیمیایی و غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان درخواست شده است تا به منظور مدیریت سریع بازار بورس و بازگشت به قیمت های نیمه اول سال 98 همکاری های لازم را انجام دهد.

 پس از افزایش های پی در پی و بازی با عرضه پی وی سی، انجمن اقدامات و مکاتبه های زیادی با مدیران نهادهای مربوطه انجام داد.

بر اساس این گزارش در آخرین نامه انجمن خطاب به مولاخواه مدیر صنایع شیمیایی و غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان درخواست شده است تا به منظور جلوگیری از تضعیف و تعطیلی بیشتر واحد های تولیدی استاندارد و بیکاری قشر عظیمی از نیروهای کار، نسبت به موافقت با افزایش قیمت این کالاها بر اساس ضرایب تاثیر مربوطه، یا مدیریت سریع بازار بورس و بازگشت به قیمت های نیمه اول سال 98 همکاری های لازم را انجام دهد.

جناب آقای مهندس مولاخواه
مدیر کل محترم صنایع شیمیایی و غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان
با سلام
احتراماً پیرو مکاتبات قبلی و اعتراض شدید این انجمن به افزایش مدام قیمت پودر PVC در بورس، ناشی از عدم عرضه بهنگام این محصول، عدم کنترل در طرف تقاضا و جذب مواد از مسیرهای فروش اعتباری ، به استحضار می رساند میزان افزایش تحمیل شده به تولید کنندگان محصولات تکمیلی PVC در بخش مواد اولیه از تاریخ 98/08/13 تا 98/10/07 ، بطورمتوسط 40 درصد بوده است که کلیه مستندات و نمودار های عرضه و فروش در این مدت به پیوست تقدیم حضور می گردد.

این در حالی است که ممنوعیت افزایش قیمت محصولات نهایی توسط دولت ، از یک طرف باعث وارد آمدن زیان های بالا به شرکتهای بزرگ و صاحب نام این صنعت شده است و از طرف دیگر زمینه را برای سوء استفاده برخی تولید کننده نماها و شرکتهای زیرپله ای در تضییع هرچه بیشتر حقوق مصرف کنندگان این کالاها مساعد کرده است .

شک نداشته باشید که تداوم این شرایط و بی توجهی به افزایش قیمت مواد اولیه منجر به تخریب کامل فعالیت های 10 ساله انجمن در جهت آموزش، استاندارد سازی و کنترل کیفیت محصولات موجود در بازار که با صرف هزینه های کلان برای این انجمن همراه بوده است خواهد شد و زیان اصلی ناشی از این شرایط، غیر از خشکاندن کامل ریشه ی این صنعت در کشور، بطور مستقیم متوجه مصرف کننده نهایی و زیر ساخت های کشور در بخش های مختلف ساختمان، آب و فاضلاب، مخابرات، کشاورزی و .... خواهد شد.

لذا ضمن درخواست از حضرتعالی جهت بررسی دقیق مستندات پیوست و مطالب ارائه شده در بالا خواهشمند است به منظور جلوگیری از تضعیف و تعطیلی بیشتر واحد های تولیدی استاندارد ، بیکاری قشر عظیمی از نیروهای کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن و زیر سوال رفتن اهداف دولت در اشتغال زایی یا حداقل حفظ اشتغال فعلی، همچنین پیشگیری از وارد آمدن آسیب های جدی به زیر ساخت های کشور و مصرف کنندگان این محصولات، نسبت به موافقت با افزایش قیمت این کالاها بر اساس ضرایب تاثیر مربوطه، یا مدیریت سریع بازار بورس و بازگشت به قیمت های نیمه اول سال 98 همکاری های لازم را مبذول فرمایید. /  روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران