نارضایتی 86 درصدی تولیدکنندگان صنایع پلیمر از شیوه سهمیه بندی کنونی وزارت صمت

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در خصوص سهمیه بندی کنونی وزارت صمت، 86 درصد تولیدکنندگان صنایع پلیمر از شیوه سهمیه بندی کنونی وزارت صمت ناراضی‌اند و معتقدند وزارت صنعت باید در این رویه تجدیدنظر کند.

در روزهای گذشته چالش کاهش سهمیه های واحدهای تولیدی با رویکرد جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت با واکنش های زیادی از سوی فعالان صنعت پلیمر مواجه شده و بسیاری از تولیدکنندگان این اقدام وزارت صمت را مانعی بزرگ در راه رونق تولید می دانند.

شنیده ها حاکی است که مسوولان وزارت صمت هم قرار است در روزهای آینده درباره تصمیم هایشان در اختصاص سهمیه به واحدهای تولیدی از طریق سامانه بهین یاب به تولید کنندگان تجدید نظر کنند اما گویا برخی از کارشناسان با طرح این موضوع که تولیدکنندگان کشور با طرح فعلی موافقند سعی دارند این تجدیدنظر را به تعویق بیندازند.

به همین خاطر اینپیا به عنوان صدای رسای فعالان صنعت پلیمر از دو روز پیش نظرسنجی را انجام داد تا بررسی کند آیا واقعا تولیدکنندگان از شرایط کنونی راضی اند.

مجموعا 2000 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند و نزدیک به 400 نفر رای دادند و بیش از 1000 نفر نیز نظرات و پیشنهادات خود را به انجمن ملی ارسال کردند .از مجموع حدود 400 نفر رای دهنده تنها 14 درصد موافق شیوه کنونی بودند و 86 درصد از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با این رویه مخالفند .

این مساله ضرورت بازنگری هر چه سریعتر وزارت صمت در سهمیه بندی مواد اولیه و روش اختصاص سهمیه را بیش از پیش تبیین می کند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران