فروشندگان به دنبال ارائه خودرو با قیمت‌های نجومی در بازار

امروز خودروهای تولید شده سایپا روز آرامی را سپری کردند و نسبلت به روز گذشته چندان تغییر قیمت نداشتند.

امروز در بازار داخلی قیمت اغلب خودروها تغییری نسبت به روز گذشته نداشت. با این همه گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که فروشندگان حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و در پی این هستند که قیمت‌های نجومی را در بازار ارائه دهند.
امروز خودروهای تولید شده سایپا روز آرامی را سپری کردند و نسبلت به روز گذشته چندان تغییر قیمت نداشتند. بر این اساس تیبا صندوق دار همچنان ۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و تیبا دو نیز در شرایطی مشابه۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.


ساینا در بازار ۶۹ میلیون تومان عرضه می‌شود که این مهم از فاصله ۱۵ میلیون تومانی قیمت کف بازار با نرخ مصوب کارخانه خبر می‌دهد و کوبیک دنده‌ای نیز هنوز ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

در سوی دیگر بازار سمند LX در بازار امروز با همان قیمت روز گذشته یعنی ۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که حدود ۲۱ میلیون بالاتر از نرخ مصوب کارخانه است. سمند EF۷ هم در بازار ۳۱ میلیون تومان با کارخانه اختلاف قیمت دارد و روی مرز ۱۰۰ میلیون تومان ایستاده است.

پژو ۴۰۵ GLX در ادامه روند کاهش قیمت روز گذشته، امروز در حد ۵۰۰ هزار تومان ارزان شده و به ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز در جهت مخالف حرکت می‌کند و امروز حدود ۴۰۰ هزار تومان گران شده است. قیمت روز این محصول ایران خودرو در حال حاضر ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. در این بین پژو ۴۰۵ SLX بدون تغییر نسبت به روز قبل روی نرخ ۹۵ میلیون تومان ایستاده است و حدود ۲۸ میلیون بالاتر از نره مصوب خرید و فروش می‌شود.  

پژو ۲۰۶ امروز با ثبات قیمت به استقبال مشتریانش آمده است. طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با همان قیمت روز قبل یعنی ۹۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ این روزها روی نرخ ۱۱۸ میلیون تومان متوقف شده و این در حالی است که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول ۷۹ میلیون تومان اعلام می‌شود و نشان دهنده اختلاف ۴۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار است. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار در همین محدوده قرار دارد و با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.
پژو پارس امروز بیشترین کاهش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو به نام خود ثبت کرده و با این حال تنها ۷۰۰ هزار تومان ارزان شده است. قیمت روز پژو پارس در حال حاضر ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود. رانا امروز بدون تغییر نسبت به روز قبل در بازار به استقبال مشتریانش آمده و روی نرخ ۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان متوقف شده است. همچنین دانگ‌فنگ H۳۰ امروز تغییری نسبت به دیروز پیدا نکرده و در بازار با نرخ ۱۶۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

دنا معمولی تیپ ۱ در  بازار امروز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشته و به ۱۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. دیگر مدل‌های دنا تغییری نسبت به روز قبل ندارند. طوری که دنا پلاس روی نرخ ۱۵۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان متوقف شده و حدود ۴۶ میلیون گران‌تر از نرخ مصوب خرید و فروش می‌شود. از طرف دیگر دنا پلاس توربو با توجه به توقف فروش آن توسط کارخانه، حدود ۱۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.

نظرات کاربران