حل مشکل تامین مواد اولیه 80 درصد واحدهای تولیدی پتروشیمی

رضا رحمانی درخصوص مشکل تامین مواد اولیه گفت: مشکل بیش از ۸۰ درصد تولیدکنندگانی که شش ماه پیش از نحوه عرضه مواد پتروشیمی در بورس گلایه‌مند بودند، در حال حاضر رفع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید واحدهای تولیدی نسبت به میزان تولیدی خود مواد اولیه دریافت می‌کنند.

رضا رحمانی درباره ادعای برخی تولیدکنندگان مبنی بر اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید از بورس کالا وارد بازار آزاد می‌شود و آنها ناچارند این مواد را با قیمت‌های بالا خریداری کنند، گفت: مشکل بیش از ۸۰ درصد تولیدکنندگانی که شش ماه پیش از نحوه عرضه مواد پتروشیمی در بورس گلایه‌مند بودند، در حال حاضر رفع شده است.

وی با بیان اینکه نحوه عرضه مواد اولیه در بورس در حال ساماندهی است، افزود: در گذشته برخی واحدهای تولیدی علیرغم دریافت سهمیه مربوط به مواد اولیه، تولیدی نداشتند که این امر به معنای عرضه در بازار آزاد است. برای رفع این مشکل با رصد میدانی از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شد.

این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه واحدهای تولیدی نسبت به میزان تولیدی خود مواد اولیه دریافت می‌کنند، اظهار کرد: موادی که در کشور تولید می‌شود باید نیاز تولیدکنندگان داخلی را تأمین کند و اگر خلاف این سیاست عمل شود، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان را تأمین کند، ادامه داد: تولیدکنندگان می‌توانند تخلفاتی که در عرضه مواد اولیه رخ می‌دهد به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ادارت استانی این وزارتخانه گزارش دهند تا از فعالیت سوداگران در این حوزه جلوگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کشور تأمین خوراک موردنیاز واحدهای تولیدی داخلی باید کمتر از قیمت صادراتی باشد، در صورتی که این رویکرد اجرایی نشود تخلف صورت گرفته و با آن برخورد می‌شود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران