محصولات پلاستیکی در بازار جهانی سالانه رشدی در حدود 3 درصد دارد

بازار جهانی محصولات پلاستیکی بر اساس گزارش موسسه‌ تحقیقاتی تجارت (فیلادلفیا)، سالانه رشدی در حدود 3 درصد دارد.

ارزش این بازار در سال 2016، 1.06 تریلیون دلار بود و تا سال 2020، به مبلغ 1.175 تریلیون دلار خواهد رسید. بزرگترین بخش بازار محصولات پلاستیکی به مواد بسته بندی پلاستیکی و تولید فیلم و ورق تعلق دارد که حدود 20 درصد کل این بازار را تشکیل می دهد.

ایالات متحده آمریکا و کشور چین رقابت شانه به شانه‌ای در زمینه تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی دارند، اما به نظر می‌رسد چین در این زمینه به زودی از آمریکا پیشی بگیرد. بازار چین در سال گذشته 3 درصد رشد داشته است، درحالیکه این مقدار برای بازار آمریکا 1.6 درصد است.

بازار هند و برزیل، هرچند در مقایسه با چین و ایالات متحده کوچک است، اما در میان کشورهای درحال توسعه با رقم ۸ درصد سالیانه سریعترین رشد را داشته‌اند.

بازارهای جهانی محصولات پلاستیکی به شدت چند پاره است به طوریکه پنج کشور رقیب اصلی 3.2 از سهم کل بازار در سال 2016 را در اختیار داشته‌اند. اما فرآیندهای ادغام و مشارکتی زیادی در حال انجام است. فعالیت‌های M&A (ادغامی و اکتسابی) اخیرا در سطح بسیار بالایی قرار داشته است.

کمپانی ‌های
Newell Brands, Stone Canyon, CCL Industries, Teijin Ltd., Keter Plastics, RPC Group, Sonoco and Genstar Capital ازجمله فعالین M&A در سه سال گذشته هستند.

همکو اخبار و تحلیل صنعت پلیمر

نظرات کاربران