آغاز شمارش معکوس بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع تولید متانول جهان

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره جزئیات راه اندازی ۵ طرح تولید متانول در ایران سخن گفت و از آغاز شمارش معکوس بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع تولید متانول جهان در کشور خبر داد.

«علی محمد بساق‌زاده» درباره آخرین وضعیت طرح های جدید آماده راه اندازی صنعت پتروشیمی، گفت: در حال حاضر طرح توسعه فاز سوم پتروشیمی پروژه پردیس بیش از سه ماه بوده که تولید تجاری خود را آغاز کرده است.


مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن اوره و آمونیاک برخوردار است، تصریح کرد: پیشرفت ساخت طرح پتروشیمی کاوه هم به 100 درصد رسیده که هم اکنون مراحل راه اندازی و آغاز تولید آزمایشی متانول را پشت سر می‌گذارد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه پتروشیمی کاوه با ظرفیت تولید روزانه هفت هزار تن و سالانه دو میلیون و 300 هزار تن، بزرگترین طرح تولید متانول ایران است، اظهار داشت: پتروشیمی مرجان هم دارای پیشرفت ساخت حدود 97 درصدی بوده که مراحل پیش راه اندازی، راه‌اندازی و تولید آزمایشی را پشت سر می‌گذارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تولید آزمایشی در این طرح پتروشیمی آغاز می شود، تاکید کرد: این طرح هم از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول برخوردار است.

بساق‌زاده با اعلام اینکه علاوه بر این طرح‌های فاز دوم توسعه پتروشیمی ایلام و فاز اول پتروشیمی بوشهر هم با پیشرفت حدود 90 درصدی آماده بهره‌برداری در اواسط سال 1397 خواهند شد، تاکید کرد: علاوه بر این تعدادی از طرح‌های زیرساختی صنعت پتروشیمی همچون فاز اول پتروشیمی دماوند هم به طور کامل در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران