قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به یکم آوریل یعنی روز جمعه، ١٣ فروردین ماه با وجود کاهش قیمت نفت، همچنان در مرز ٣٥ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود.

با وجود کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی؛نفت سبک ایران همچنان بالای ٣٥ دلار معامله می‌‌شود
قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به یکم آوریل با ٨٦ سنت کاهش به ٣٥ دلار و ٤٩ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٠ دلار و ٤٤ سنت بوده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با ٨٤ سنت کاهش به ٣٣ دلار و ٣٤ سنت برای هر بشکه رسید و همچنین میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٧ دلار و ٨٧ سنت بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٤ دلار و ٧٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و هفت سنت کاهش نشان می دهد.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هربشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به یکم آوریل با ٦٢ سنت کاهش، ٣٨ دلار و ٢٢ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٣٥ سنت کاهش به ٣٨ دلار و چهارسنت برای هر بشکه رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خام‌های شاخص به خود اختصاص داد.
همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با یک دلار و ٣١ و ٩٧ سنت کاهش به ترتیب به ٣٥ دلار و ٤٢ سنت و ٣٦ دلار و ٩٩ سنت رسید.
بر اساس این گزارش، در اوایل این هفته با کاهش ارزش دلار، کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا، تنزل تولید نفت خام در این کشور و احتمال تثبیت تولید نفت کشورهای اوپک و غیراوپک، قیمت‌های نفت خام تقویت شدند اما با تردید ایجاد شده درمورد تثبیت تولید، قیمت‌های نفت خام دچار روند نزولی شدند. به‌ویژه اینکه تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه مارس افزایش یافت. افزون برآن، ذخیره سازی‌های نفت خام در آمریکا افزایش یافته که به ضعف قیمت‌های نفت نیز کمک کرد.

نظرات کاربران