در مبادلات اولیه روز جاری پس از سه هفته روند افزایشی،‌ قیمت نفت با تقویت دلار و شناسایی سود سرمایه‌گذاران به زیر ۴۵ دلار سقوط کرد.

تقویت دلار و شناسایی سود سرمایه‌گذاران قیمت نفت را پایین کشید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل به نقل از رویترز ، پس از سه هفته روند صعودی قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات اولیه امروز قیمت نفت به طور نسبی کاهش یافت، به گونه‌ای که قیمت نفت برنت دریای شمال با 45 سنت کاهش نسبت به دیروز با قیمت 44.66 دلار به فروش رسید. از سوی دیگر قیمت وست تگزاس اینتر مدیت آمریکا نیز 1.2 درصد کاهش یافت.

بنا به اعلام کارشناسان، اصلی‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت، اقدام سرمایه‌گذاران برای شناسایی سود پس از سه هفته افزایش در قیمت بوده است.

بنا به گفته ویندرا چائوهان کارشناس انرژی در سنگاپور، شناسایی سود پس از یک دوره روند افزایشی قوی طی هفته‌های گذشته دلیل کاهش قیمت نفت بوده است. این کاهش قیمت در حالی بوده است که طی روزهای گذشته تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به پایین‌ترین تعداد  خود از سال 2009 تاکنون رسیده است.

از سوی دیگر، به گفته کارشناسان یکی دیگر از عواملی که در کاهش قیمت نفت تأثیر داشته است، افزایش ارزش دلار در بازار جهانی طی روزهای گذشته بوده است که باعث کاهش ارزش دلاری نفت در بازار جهانی شده است.

تقویت دلار باعث شده است که هزینه واردات نفت برای کشورهایی که از دیگر واحدهای پولی برای خرید خود استفاده می‌کنند، افزایش یابد که همین امر به کاهش تقاضا منجر می‌شود.

نظرات کاربران