زنجان- مدیر عامل بورس و اوراق بهادار تهران گفت: شرکت‌های بورسی دستشان در معاملات بین‌المللی باز است و هزینه‌های ناشی از تحریم‌ها از دوش این شرکت‌ها برداشته شده و وضعیت خوبی دارند.

شرکت‌های بورسی دستشان در معاملات بین‌المللی باز است

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن قاليباف ظهر سه شنبه در حاشیه کلنگ زنی زمین اوراق بهادار زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: برجام ابهامی را در بازار سرمايه و اقتصاد كشور ايجاد كرده بود و تكليف سرمايه گذاران مشخص نبود.

وی اظهار کرد: زمانی كه برجام امضا شد، ابهام موجود در فضای سياسي و بين المللی كشور رفع شد.

 مديرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: پس از امضای برجام، سرمايه گذارانی كه در گذشته پول های خود را به خارج از بازار برده بودند دوباره به بازار برگشتند.

قالیباف تاکید کرد: پس از برجام حجم معاملات بورس بیش از ۴ برابر افزایش داشت و از نیمه دی ماه سال گذشته نیز در شاخص‌های بورس در حدود ۲۸ درصد افزایش را شاهد بودیم  و این افزایش در شاخص‌ها یعنی این که سرمایه و سرمایه‌گذار به بازار‌های بورس کشور وارد شده است.

مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران تصریح کرد: نوسانات اقتصادی ايران پيش از برجام، موجب كاهش شاخص های بورس ايران و به تبع آن تهران شده بود كه اين شاخص ها پس از امضای برجام 'برنامه جامع اقدام مشترك' افزايش يافت.

قاليباف گفت: حجم فعاليت اقتصادی سرمايه گذاران خارجی پيش از برجام ۵۰ ميليارد ريال بود كه پس از آن به ۵۰۰ ميليارد ريال رسيد.

وی به تاثير تحريم ها در بازار اشاره  کردوافزود: اين تحريم ها هزينه هايی را به بازار تحميل كرد و سرمايه گذاران متوجه شدند كه اين سرمايه هزينه شده، باز نخواهد گشت.

مديرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: مجموع فعاليت سرمايه گذاران خارجی در بورس تهران پس از امضای برجام رشد ۱۰ برابری داشت.

وی افزود: در حال حاضرشرکت‌های بورسی دستشان در معاملات بین‌المللی باز است و هزینه‌های ناشی از تحریم‌ها از دوش این شرکت‌ها برداشته شده و این شرکت‌ها وضعیت خوبی نسبت به گذشته دارند.

قالیباف تصریح کرد: تحریم‌ها برای کشور و خصوصا صنعت کشور هزینه‌هایی داشته که تفکر سرمایه‌گذاران در حال حاضر این است که هزینه‌ها از بین رفته و امنیتی در اقتصاد کشور برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده و سرمایه‌گذار می‌تواند با ورود به بورس و بازارهای سرمایه در وضعیت سوداوری قرار گیرد.

نظرات کاربران