دو میلیون ورقه صکوک اجاره رایتل به ارزش اسمی هر ورقه یکصد هزار تومان، به ارزش کل 200 میلیارد تومان توسط 500 کد معاملاتی در بورس تهران خریداری شد.

معامله نخستین صکوک 200 میلیارد تومانی امسال در بورس تهران

سید مجید صدری مدیر عامل رایتل در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با اشاره با استقبال سرمایه‌گذاران در جذب اوراق صکوک 21 درصدی رایتل در بازار اوراق بدهی بورس تهران گفت: صبح امروز دو میلیون ورقه از اوراق صکوک اجاره رایتل به ارزش اسمی هر ورقه یکصد هزار تومان، به ارزش کل 200 میلیارد تومان توسط بیش از 500 کد معاملاتی در بورس تهران خریداری شد.

وی افزود: شرکت تامین سرمایه امین به عنوان بازار گردان این صکوک اجاره رایتل تعیین شده و عرضه این اوراق در نماد معاملاتی "صایتل 902" با توجه به استقبال سرمایه گذاران در کمتراز یک دقیقه به فروش رسید.

به گفته این مقام مسئول؛ پذیره نویسی صکوک اجاره رایتل به منظور تأمین مالی بخشی از منابع مورد نیاز خرید تجهیزات و سایر هزینه های مربوط به راه اندازی سایت های مخابراتی پس از درج در فهرست نرخ های بازار اوراق بدهی از امروز سهشنبه 14 اردیبهشت ماه 95 در بورس اوراق بهادار تهران آغاز و پس از استقبال سرمایه گذاران در کمتراز یک دقیقه به فروش رسید.

وی افزود: صکوک اجاره رایتل با سر رسید 4 ساله با نرخ سود 21 درصدی به صورت روز شمار بوده و سود آن ماهانه پرداخت می شود. همچنین متعهد پذیره نویس و بازارگردان این اوراق 200 میلیارد تومانی، شرکت تامین سرمایه امین و ضامن؛ شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی معرفی شده اند.

 در عین حال ، مدیرعامل تامین سرمایه امین نیز در گفت و گو با فارس با اعلام عرضه 200 میلیارد تومانی اوراق اجاره رایتل در روز جاری، گفت: این اوراق چهارساله، قابل معامله در بورس و معاف از مالیات است.

علی سنگینیان هدف از عرضه اوراق مزبور را تأمین منابع لازم جهت انجام طرح های توسعه و خرید تجهیزات به منظور توسعه شبکه توسط رایتل عنوان کرد و گفت: معاملات ثانویه این اوراق از طریق شبکه کارگزاران مورد تائید سازمان بورس و بر اساس ضوابط حداکثر 10 روز کاری پس از پایان عرضه اولیه صورت می گیرد.

نظرات کاربران