وزیر نفت کشور با بیان اینکه طرح پتروشیمی لرستان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در استان است، گفت: در این طرح 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری در لرستان/ جلوگیری از خام‌فروشی وظیفه اصلی مسئولان استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در مراسم افتتاح پتروشیمی لرستان در خرم‌آباد از اینکه سرمایه‌گذاران این طرح به تعهدات خود عمل کرده‌اند، ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: صد در صد پروژه پتروشیمی لرستان به بخش خصوصی واگذار شده بود که خوشبختانه با موفقیت به پایان رسید.

وزیر نفت کشور طرح پتروشیمی لرستان را یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های استان دانست و افزود: در این طرح 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی جلوگیری از خام‌فروشی را وظیفه اصلی مسئولان استانی عنوان کرد و گفت: این طرح زمانی به موفقیت می‌رسد که حتی یک تن از مواد تولید شده به صورت خام بیرون نرود و همه آن به مواد پایین‌دستی تبدیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در سال جاری هشت میلیون تن به مدار تولید پتروشیمی کشور اضافه می‌شود که برای این بخش در سال اقدام و عمل، خوب است.

زنگنه با بیان اینکه چهار میلیارد دلار به ارزش پتروشیمی کشور در سال 95 افزوده می‌شود، گفت: صنعت پتروشیمی ایران نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین عامل توسعه کشور است.

وزیر نفت کشور در پایان افزایش برون‌گرایی اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال، توسعه صنعت، کاهش خام‌فروشی و تعامل قدرت را از مزایایی توسعه پتروشیمی دانست.

نظرات کاربران