عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، جزئیات مشارکت جدید نفتی ایران، نروژ و سوئد در صنایع نفت و گاز را تشریح کرد.

جزئیات مشارکت نفتی ایران، نروژ و سوئد اعلام شد/ محدودیتی برای همکاری نفتی با ایران نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس شهاب تفضلی در یک نشست خبری با بیان اینکه همزمان با فروکش‌کردن آثار تحریم‌های بین‌المللی، مذاکرات با دو شرکت معتبر نفتی سوئد و نروژ به منظور ساخت برخی از کالاها و تجهیزات استراتژیک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی آغاز شد، گفت: بر این اساس، پس از انجام مذاکراتی توافق هایی بین ایران و شرکت فایرمکس سوئد و FFS نروژ به منظور کالا و تجهیزات برخی از پروژه های نفت و گاز کشور حاصل شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ساخت و راه اندازی تاسیسات اطفای حریق و مخازن آتش‌نشانی  یکی از مهمترین بخش های تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران و جهان است، اظهار داشت: با توافق انجام‌ گرفته، قرار شده با مشارکت ایران، نروژ و سوئد تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای مهار آتش و اطفای حریق در پالایشگاه های نفت، گاز و مجتمع‌های پتروشیمی طراحی، ساخت و راه اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از 120 قلم کالا در صنایع اطفای حریق نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: وجود ریسک های متعدد عملیاتی به‌ویژه در پالایشگاه‌های نفت و گاز یکی از مهمترین چالش‌های توسعه این صنعت در ایران و جهان به شمار می رود.

تفضلی با بیان اینکه با توافق انجام‌شده بین سه شرکت ایرانی، نروژی و سوئدی قرار است انتقال دانش و تکنولوژی به منظور ساخت انواع کالاهای مورد نیاز در این حوزه انجام شود، یادآور شد: تمامی کالا و تجهیزات استفاده شده دارای استانداردهای آمریکایی بوده و هیچ تفاوتی بین استانداردهای صنعت نفت ایران با صنایع نفت و گاز سایر کشورها وجود ندارد.

این عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همچنین از برنامه‌ریزی به منظور صادرات انواع کالا و تجهیزات نفتی به برخی از کشورهای همسایه همچون عراق خبر داد و افزود: با کاهش مشکلات تروریستی در برخی از مناطق عراق، امکان افزایش صادرات این کالاها وجود دارد.

پر آرادال، مدیر فروش و عضو هیات مدیره شرکت فایر میکس سوئد هم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آماده از سرگیری همکاری ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران هستیم، گفت: دولت سوئد تمامی مجوز لازم برای سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های سوئدی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را صادر کرده است.

میکائیل پترسن مدیر توسعه بازار شرکت FFS نروژ هم خاطرنشان کرد: آماده همکاری دو جانبه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم هستیم و محدودیتی برای همکاری نفتی با ایران وجود ندارد.

نظرات کاربران