مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با رد ادعای مسئولان کردستان عراق مبنی بر صادرات نفت خام این منطقه از خاک ایران گفت: هیچ توافقی با کردستان عراق برای صادرات نفت خام این منطقه نکرده‌ایم.

هیچ توافقی با کردستان عراق برای صادرات نفت خام نداشتیم

سید محسن قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به اظهارات مسئولان کردستان عراق که اعلام کرده بودند برای صادرات نفت خام این منطقه از طریق خاک ایران با مسئولان وزارت نفت کشورمان به توافق رسیده‌اند،گفت: کردستان عراق برای صادرات نفت خام خود به کشورهای اروپایی خط لوله دارد.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت با تاکید براینکه چنین توافقی بین شرکت ملی نفت و کردستان عراق مطرح نشده است ادامه داد: تاکنون چنین موردی به ما اعلام نشده است بنابراین هیچ توافقی با کردستان عراق برای صادرات نفت خام این منطقه نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار فارس چندی پیش یکی از رسانه‌های خبری به نقل از یک مقام ارشد اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود نفت کردستان عراق برای مبادله در خلیج فارس با ایران تبادل می‌شود.

عبدالله اکرئی مدیر بخش ارتباطات ایران ـ اقلیم کردستان بخش امور خارجه کردستان عراق اعلام کرد؛ پیشتر یک هیأت از این اقلیم با سفر به ایران در زمینه صادرات نفت این منطقه از خاک ایران با مقامات ایران توافق کرده است.

به گفته این مقام کرد؛ طی حدود یک ماه آینده توافق نهایی در این زمینه بین دو طرف به امضاء خواهد رسید و قرار است نفت کردستان از طریق استان‌های تبریز و کرمانشاه ایران صادر شود و حدود یک ماه تا امضای قرارداد پایانی بین دو طرف در این زمینه باقی مانده است.

اکرئی افزود: انتظار می‌رود نشست نهایی در این زمینه در آینده نزدیک و در اربیل کردستان عراق برگزار شود.

بنا به گفته ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران، قرار است این نفت از طریق خط لوله از کردستان به ایران منتقل شود.

نظرات کاربران