معاملات محصولات شیمیایی امروز شرایط آرامی را پشت سرگذاشت البته تعدادی از محصولات با رقابت خریداران مورد معامله قرار گرفتند.

رقابت محدود خریداران در بازار شیمیایی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران ، امروز اوره صنعتی پتروشیمی شیراز، استایرن منومر پتروشیمی پارس، زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران، اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان، سودکاستیک بندرامام و اروند، دی اتیل هگزانول و منومر وینیل استات پتروشیمی شازند با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند.

به این ترتیب بازار محصولات شیمیایی شرایط بهتری نسبت به هفته قبل داشت. استایرن منومرپتروشیمی پارس به صورت سلف به میزان ۴ هزار تن عرضه و ۴۶۳۲ تن تقاضا داشت، اما نهایتا با قیمت پایه یعنی ۳ هزار و ۳۲۸ تومان مورد معامله قرار گرفت.

زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم ۵۰۰ تن عرضه و ۵۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۱۲۵ تومان و میانگین خرید آن هم ۲ هزار و ۱۲۷ تومان رقم خورد.

اوره صنعتی پتروشیمی شیراز هم یک هزارتن عرضه و ۲۴۳۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۷۱۲ تومان و قیمت خرید آن هم ۷۸۳ تومان رقم خورد.

اسیدترفتالیک پتروشیمی تندگویان هم که به میزان ۱۰۰ تن عرضه شده بود، ۴۶۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه آن یک هزار و ۹۶۴ تومان و قیمت خرید آن هم ۲ هزار و ۱۶۰ تومان رقم خورد. به گفته کارشناسان بازار عرضه محدود این کالا از دلایل رقابت برای خرید آن محسوب می شود.

سودکاستیک بندرامام هم ۲ هزارتن عرضه و ۳ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۰۱ تومان و میانگین خرید آن هم ۴۱۸ تومان رقم خورد. در همین حال سودکاستیک بندرامام هم با میانگین قیمت ۴۱۵ تومان خریداری شد.

منومر وینیل استات پتروشیمی شازند با عرضه اندک ۵۱۷ تنی، ۳ هزار و ۵۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۴۴۸ تومان و میانگین خرید آن هم ۳ هزار و ۸۹ تومان رقم خورد.

نظرات کاربران