گشایش یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه پتروشیمی کشور در فارس

معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: طرح استحصال اتان پارسیان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه پتروشیمی کشور است و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر امسال در فارس به بهره‌برداری برسد.

جواد شکر خواه در مراسمی نمادین اهدای کالا‌های اساسی به سیل زدگان شیراز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ه)، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش‌بینی‌های لازم را برای مواقع بحرانی کرده بود لذا در حادثه سیل کشور مجموعه‌هایی برای مواجه با سیلاب متشکل از نهادی به‌عنوان بنیاد احسان، قرارگاه و مرکز فوریت‌های امدادی تشکیل شد تا زیرساخت‌های موردنیاز در مواقع ضروری برای خدمات‌رسانی بهآسیب دیدگان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این ستاد از ابتدای بروز سیلاب در ۱۰ استان کشور در این مناطق حضور پیداکرده است، افزود: به‌غیراز مواد غذایی و اقلام ضروری ۳ میلیون قلم جنس در اختیار آسیب دیدگان از سیلاب قرار گرفت ضمن اینکه یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سیلاب اخیر در ۱۰ استان کشور توسط این نهاد و باهدف یاری‌رسانی به مردم ساماندهی شدند.

معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: در استان فارس سازماندهی گروه‌های جهادی و مردمی بعد از سیلاب انجام شد که این ظرفیت سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که اکنون در این استان ایجادشده و باید حفظ و در آینده نیز از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز در استان فارس از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) یک هزار بسته لوازم‌خانگی و ۲ هزار بسته لوازم‌تحریر بین آسیب دیدگان توزیع و همچنین ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی برای کسانی که کسب‌وکار خود را در سیل ازدست‌داده‌اند، راه‌اندازی شد.

شکر خواه با اشاره به اولویت‌های ستاد مذکور نیز گفت: ۲ مساله در اولویت این ستاد قرار دارد ابتدا بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم تدوین‌شده و دیگری مباحث رهبری در خصوص رونق تولید که تقارن آن با تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا به مردم ما تحمیل‌شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق محروم ایجاد اشتغال و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان را دنبال می‌کند، افزود: حدود ۱۰ هزار و ۳۵۵ طرح اشتغال‌زایی توسط این ستاد در کشور اجرا و حدود ۴۰۰ فرصت شغلی نیز به‌واسطه فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجادشده است.

معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: این ستاد هزار و ۶۰۰ مدرسه، هزار مسجد، دارالقرآن و حسینیه، ۳۲ هزار واحد مسکن محرومین، هزار و ۱۱۰ پروژه مختلف و مجموعاً ۴۵ هزار طرح مختلف با حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار را در سطح کشور ایجاد کرده است.

شکر خواه افزود: این ستاد در استان فارس هزار و ۲۸ طرح اقتصادی با دو هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد و همچنین هشت هزار و ۳۵۶ فرصت شغلی در این استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ایجادشده است.

وی اضافه کرد: طرح استحصال اتان پارسیان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه پتروشیمی کشور است که توسط این ستاد در استان فارس در حال انجام است که حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری این طرح بوده و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

شکر خواه عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس ۱۰۱ مدرسه، ۳۰ باب مسجد و ۲۶ پروژه عمرانی احداث کرده است.

نظرات کاربران