مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۲ و ۲۶ اردیبهشت نشان می دهد که تعداد زیادی از کالاها با افت روبه رو شده اند.

فهرست جدید قیمت محصولات شیمیایی زیر ذره بین

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران بیشترین کاهش قیمت نسبت به دو هفته گذشته متعلق به دی اتیلن گلایکول با ۵.۵ درصد است. این کالا از رقم یک هزار و ۷۶۷ به یک هزار و ۶۷۰ تومان رسیده است.

در همین حال آروماتیک سنگین، منواتیلن گلایکول، متانول، استایرن منومر و اسیدترفتالیک نیز روندی نزولی داشته اند و از ۲ تا ۴.۹ درصد نسبت به دو هفته قبل ارزان شدند.

در همین حال کمترین افت قیمت نسبت به دو هفته قبل متعلق به ایزوبوتانول، کریستال ملامین و SBR۱۷۱۲ با ۰.۳ درصد است. نرمال بوتانول و سودکاستیک و محلول آمونیاک نیز به ترتیب ۰.۵، ۰.۶ و ۰.۷ درصد نسبت به دو هفته قبل افت قیمت داشتند، به طوری که سودکاستیک از رقم ۴۰۱ به ۳۹۸ تومان رسید. محلول آمونیاک نیز از ۲۲۲ به ۲۲۰ رسید.

همچنین اوره گرانوله و زایلین مخلوط و اسیداستیک نیز نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند.

البته محصولاتی همچون دی اتانول آمین، اورتوزایلین، دی اتیل هگزانول و SBR۱۵۰۲ نسبت به دو هفته قبل با افزایش قیمت روبه رو شدند، به طوری که دی اتانول آمین در صدر افزایش قیمت ها قرار دارد، این کالا ۱۹۵ تومان نسبت به دو هفته قبل گران شده است. اورتوزایلین ۴۴ ، دی اتیل هگزانول ۱۸ و SBR۱۷۱۲ نیز ۳۳ تومان نسبت به دو هفته قبل گران شده اند.

منومر وینیل استات نیز با توجه به اینکه ماهانه قیمت گذاری می شود همچنان با قیمت ۲ هزار و ۷۸۰ تومان اعلام شده است. قیمت دلار نیز در محاسبه نرخ محصولات شیمیایی با ۹ تومان کاهش به رقم ۳ هزار و ۴۳۹ تومان رسید.

نظرات کاربران