احتمال کاهش قیمت شدید محصولات پلیمری

در هفته منتهی به 28 آگوست 2019 قیمت گروه‌های پلیمری مورد بررسی در بازارهای موثر بر قیمت پایه بازار ایران سقوط کرد و کاهش‌های قیمتی بسیار محسوسی تجربه شد. انتظار می‌رود که قیمت محصولات پلیمری مورد بررسی کاهش قیمتی زیادی را تجربه کند که این کاهش نرخ بسته به گریدهای مختلف، متفاوت بوده و می‌تواند بین 310 تومان به ازای هر کیلو گرم برای پلی پروپیلن ها و 465 تومان در مورد پلی اتیلن سنگین بادی باشد.

سقوط قیمت های مواد پلیمری در مهمترین بازارهای آسیایی: در هفته منتهی به 28 آگوست 2019 قیمت گروه‌های پلیمری مورد بررسی در بازارهای موثر بر قیمت پایه بازار ایران سقوط کرد و کاهش‌های قیمتی بسیار محسوسی تجربه شد.

 

بدین ترتیب بازار کشور چین برای هفته های متوالی کاهش نرخ را تجربه کرده و این کاهش در این هفته به اوج خود رسیده و بیشترین کاهش در این هفته برای گرید پلی اتیلن سنگین بادی و به میزان 60 دلار به ازای هر تن بوده است. پس از آن به ترتیب گریدهای پلی اتیلن سنگین فیلم، سبک خطی و سنگین تزریقی قرار داشتند که کاهش های قیمتی 47 دلاری ، 42 دلاری و 40 دلاری را تجربه کردند. در بازار کشور چین کمترین کاهش برای کالای سبک فیلم و با 35 دلار کاهش بود.

 

اوضاع در بازار کشور ترکیه هم به مانند چین حاکی از سقوط قیمت پلیمر ها است. بدین ترتیب در بازار ترکیه بیشترین کاهش قیمتی برای پلی اتیلن سبک فیلم و با 45 دلار کاهش نرخ بوده است. پس از آن به ترتیب کالاهای سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک خطی کاهش های قیمتی 35 دلاری ، 30 دلاری و 30 دلاری را تجربه کردند. و کمترین کاهش نرخ در این بازار برای کالای پلی اتیلن سنگین تزریقی و با 15 دلار کاهش بوده است. قیمت پلی پروپیلن هم در بازار ترکیه روندی کاهش را سپری کرده و با 25 دلار کاهش نرخ مواجه شد.

 

اوضاع در بازار منطقه GCC هم به همین منوال بوده و انواع کالاهای پلیمری مورد بررسی در این بازار بین 20 دلار تا 25 دلار کاهش را تجربه کرده اند.

 

نرخ دلار در سامانه نیما هم تا زمان تهیه این گزارش 0.6 درصد کاهش را نشان داده و برابر با 110.866 ریال است. و در صورت داشتن تغییر با اهمیت اطلاع رسانی خواهد شد. بدین ترتیب، انتظار می‌رود که قیمت محصولات پلیمری مورد بررسی کاهش قیمتی زیادی را تجربه کند که این کاهش نرخ بسته به گریدهای مختلف، متفاوت بوده و می‌تواند بین 310 تومان به ازای هر کیلو گرم برای پلی پروپیلن ها و 465 تومان در مورد پلی اتیلن سنگین بادی باشد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران