بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «اوز.اکسپو.مرکز» شهر تاشکند با حضور فعال شرکت‌های ایرانی دایر شد.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان پایان یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان (OGU-2016) در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «اوز.اکسپو.مرکز» شهر تاشکند پایتخت ازبکستان با حضور 2 شرکت جمهوری اسلامی ایران آغاز بکار کرد.

در این نمایشگاه، بیش از 200 شرکت از 26 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، اتریش، بلغارستان، انگلستان، آلمان، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، چین، مالت، نروژ، پادشاهی عمان، لهستان، روسیه، مجارستان، آمریکا، سنگاپور، ترکمنستان، ترکیه، اوکراین، فرانسه، جمهوری چک، سوئیس، کره جنوبی و ازبکستان حضور دارند.

این نمایشگاه شامل غرفه‌های زمین شناسی، ژئوفیزیک، تجهیزات لرزه‌نگاری و خدمات، تکنولوژی و تجهیزات اکتشاف نفت و گاز، چاه‌های نفت و گاز، مصالح و تجهیزات تخصصی، حمل و نقل و نگهداری نفت، فرآورده‌های نفت و گاز، تبدیل نفت، گاز، تولیدات فرآورده‌های نفت، طراحی و ساخت تاسیسات صنایع نفت و گاز، لوله‌ها و خطوط لوله، توربین‌های گاز، خدمات، دستگاه‌های آزمایشی، امنیت محیط زیست و دیگر است.

در همین حال، مدیر توسعه بازار و همکاری‌های بین‌الملل شرکت عملیات اکتشاف نفت جمهوری اسلامی ایران در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان (OGU-2016) به خبرنگار فارس گفت: شرکت عملیات اکتشاف نفت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات بالادستی صنعت نفت است که صد درصد سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت می‌باشد.

«سید علی کاظمی» افزود: این شرکت اولین صادر کننده خدمات فنی و مهندسی در حوزه خدمات بالادستی صنعت نفت می‌باشد. گستره فعالیت‌های اصلی این شرکت شامل دو حوزه اکتشافات ژئوفیزیکی به روش‌های لرزه‌نگاری و غیرلرزه‌ای از مرحله برداشت داده تا پردازش و تفسیر و نیز ارایه خدمات جانبی حفاری است.

این فعال نفتی ایرانی اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های لرزه‌نگاری در حال حاضر این شرکت بزرگترین پیمانکار انجام مطالعات لرزه‌نگاری در داخل و یکی از پیمانکاران معتبر در این زمینه در کشورهای آسیای مرکزی و بخصوص کشور ازبکستان می باشد .

وی در ادامه افزود: هدف از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی نفت وگاز در کشور ازبکستان آغاز فصل جدید از فعالیتهای آنها در حوزه آسیای مرکزی در راستای بومی سازی فناوریهای پیشرفته و ارائه خدمات فنی-تجهیزاتی به آنان می‌باشد.

در همین حال، مدیر اجرایی شرکت «نیاشیمی» جمهوری اسلامی ایرانی نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: شرکت «نیاشیمی» از سال 1376 شروع به تولید انواع پوشش سرد و گرم ضدخوردگی برای لوله‌های نفت و گاز، آب و پتروشیمی، مدفون در خاک کرد.

«محسن درویشی» با اشاره به اینکه شرکت نیاشیمی تنها تولیدکننده این نوع پوشش‌ها در خاور میانه و آسیای مرکزی است، اظهار داشت: این شرکت تولیدات خود را به کشورهای همچنان عراق، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان، هندوستان، بنگلادش، عمان، نیجریه، و کنیا صادر می‌کند.

درویشی با اشاره به هدف از حضور در این نمایشگاه گفت: هدفمان از حضور در این نمایشگاه معرفی محصولات جدید که با بالاترین سطح تکنولوژی در دنیا توسط شرکت «نیاشیمی» تولید می شود، می‌باشد.

شرکت «نیاشیمی» جمهوری اسلامی ایران تنها تولیدکننده ایرانی حاضر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان (OGU-2016) است.  

در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان (OGU-2016) جدیدترین تجهیزات و فن آوریهای مربوط به نفت و گاز در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.

این نمایشگاه توسط شرکت نمایشگاهی بین‌المللی «ITE» با همکاری وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی ازبکستان، شرکت ملی «ازبک نفت و گاز»، شهرداری تاشکند و اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان برگزار می‌شود و تا تاریخ بیستم مه (سی و یکم اردیبهشت ماه سال 1395) بکار خود ادامه می‌دهد.

نظرات کاربران