در حالی که ارزش دلار آمریکا ...

قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح در 7 هفته اخیر رسید

در حالی که ارزش دلار آمریکا همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و به بالاترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است، قیمت طلا امروز چهارشنبه به پایین ترین حد در 7 هفته گذشته رسیده است.

بنابر گزارش از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه به کمتر از 1228 دلار رسیده است که البته نسبت به روز گذشته با افزایش 0.90 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پیش از این تا سطح 1223 دلار در هر اونس کاهش یافته بود. قیمت جهانی طلا اکنون نزدیک به پایین ترین سطح در 7 هفته اخیر قرار دارد.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز امروز افزایش یافته و به بیش از 95.67 واحد رسیده است. قیمت طلا در روزهای اخیر سطوح حمایتی مختلفی را شکسته است که علت اصلی آن افزایش ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1220 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا علی رغم کاهش نسبی در روزهای اخیر، از ابتدای سال 2016 میلادی عملکرد خوبی داشته است. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال 16 درصد افزایش یافت که این بهترین عملکرد در 30 سال اخیر به شمار می رود.

انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر مقام های بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بهره در نشست های آتی حمایت می کنند.

نظرسنجی موسسه سی ام ئی گروپ نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به بیش از 38 درصد رسیده است و بیش از 60 درصد کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که فدرال رزرو در نشست جولای نرخ بهره را افزایش می دهد.

گزارش سایت طلا می افزاید، طی روزهای آینده سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات و سخنرانی های مهم مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا به خصوص جانت یلن رئیس آن خواهند بود.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نیز نشانگر بهبود اوضاع بازار مسکن آمریکا در ماه آوریل بوده است. تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال نیز قرار است روز جمعه منتشر شود. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

نظرات کاربران