ایران و کره به منظور نوسازی و ارتقای کیفیت تولید فرآورده‌های نفتی تفاهمنامه امضا می‌کنند.

همکاری مشترک ایران و کره جنوبی برای بهبود کیفیت انواع فرآورده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ایران و کره به منظور نوسازی و ارتقاءکیفیت تولید فرآورده‌های نفتی تفاهم‌نامه امضا می کنند.

براساس این گزارش تاکنون یک شرکت کره‌ای که سابقه اجرای پروژه در زمینه احداث پالایشگاه را دارد تفاهم نامه 20 میلیون دلاری را برای توسعه پالایشگاه تبریز امضا کرده است.

این گزارش اضافه می‌کند توافق مذکور شامل ارتقای تأسیسات گوگرد زدایی و ارتقای تأسیسات تولید بنزین می‌شود که ظاهرا بررسی اولیه، برای آغاز به کار  ٦ ماه طول می کشد.

کره‌ای ها اعلام کرده‌اند همکاری در پروژه یاد شده در آینده می تواند به توسعه همکاری‌ها و رسیدن ارزش توافق‌ها به ٢٠٠ میلیون تا ٣٠٠ میلیون دلار شود.

به گزارش فارس چندی قبل معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرده بود این پالایشگاه روزانه ٥٠٠ هزار بشکه تا یک میلیون لیتر بنزین یورو چهار تولید می‌کند.

غلامرضا باقری با اشاره به احداث واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک در این شرکت، گفته بود: با راه اندازی این واحد در دو سال آینده همه شهرهای استان آذربایجان شرقی از بنزین یورو ٤ پالایشگاه تبریز بهره‌مند خواهند شد که سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول برای کاهش آلایندگی محیط زیست نیز ٩٩ درصد سوخت پالایشگاه تبریز از نوع سوخت گاز است و از تابستان سال ٩٥ با پایان پروژه FGR؛ گازهای مشعل پالایشگاه نیز بازیافت و در داخل شرکت مصرف می‌شود.

وی همچنین از تولید روغن موتور گروه دو و سه و ضدیخ در سال آینده برای نخستین بار در پالایشگاه تبریز خبر داد و گفت: میزان تولید پیش بینی شده این محصولات ٤٠ هزار تن در سال است.

نظرات کاربران