وزیر انرژی روسیه گفت: ایران حق دارد برای افزایش تولید نفت خود راهی منحصر به فرد داشته باشد و افزایش تولید نفت، حق ایران است.

افزایش تولید نفت حق ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شانا الکساندر نواک بعدازظهر امروز پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران درباره این که آیا اعتقاد دارید که ایران باید از طرح تثبیت تولید نفت مستثنی شود، تصریح کرد: این موضوع را امروز با وزیر نفت ایران بررسی کردیم، هم اکنون شرایط بازار نفت بسیار متلاطم است و قیمت نفت طی یک سال و نیم اخیر پایین آمده است.

وی با تأکید بر پایین آمدن قیمت نفت اظهار کرد: تولیدکنندگان اصلی نفت باید با یکدیگر هماهنگ باشند، اما از آنجا که سطح تولید نفت ایران در دوران تحریم پایین آمده است، ما موضع ایران مبنی بر تلاش برای افزایش تولید و احیای سهم خود در بازارهای جهانی را به طور کامل درک می کنیم.

وزیر انرژی روسیه افزود: در چارچوب هماهنگی میان کشورهای تولیدکنندگان اصلی نفت (کشورهای عضو و غیراوپک) ایران حق دارد یک راه منحصر به فرد را برای افزایش تولید نفت خود داشته باشد.

نواک با اشاره به این که امروز توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در بخش نفت و گاز بررسی شد،  اظهار کرد: طرحه‌ای بهره برداری از میدان‌های نفت و گاز ایران، همکاری شرکتهای روسیه در زمینه سوآپ و ال ان جی و همچنین قراردادهای جدید نفتی (IPC) از جمله مواردی بود که با وزیر نفت ایران دربار آنها بحث و گفتگو شد.

وی با اشاره به اهمیت بالای همکاری‌های نفتی از سوی روسیه، افزود: این موضوع در توافق‌های سران دو کشور گنجانده شده است و ما بسیار علاقمند هستیم که شرکت های روسی در صنعت نفت و گاز ایران حضوری فعال داشته باشند.

وزیر انرژی روسیه درباره همکاری‌های روسیه در زمینه نفت و گاز ادامه داد: شرکت‌های روس و ایرانی هم اکنون در حال بررسی همکاری‌ها در میدانهای نفت و گاز ایران هستند.

نظرات کاربران