مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ...

طرح‌های توسعه جدید در صنعت نفت تعریف شود/ محکومیم برای آبادانی کشور تلاش کنیم

مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های توسعه در مرحله اتمام و بهره‌برداری هستند بر ضرورت تعریف طرح‌های توسعه ای جدید در صنعت نفت تاکید کرد.

بنابر گزارشی از روابط عمومی شرکت ملی نفت رکن الدین جوادی در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران که صبح روز 29 خردادماه با حضور وزیر نفت و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و شرکت های زیرمجموعه در سالن کنفرانس شهید بهشتی در ساختمان اصلی وزارت نفت برگزار شد، گفت: در طول دوران این سه سال خدمت در مجموعه نفت فرصت زیادی برای یادگیری و آموزش فراهم بود که استفاده کردم و در حد و وسع خود برای پیشبرد اهداف این صنعت عظیم تلاش کردم که امیدوارم خداوند این تلاش را بپذیرد و ذخیره آخرت باشد.

وی وزیر نفت را فردی باهوش، با تجربه و با جسارت تصمیم گیری بالا معرفی و از وی بابت پذیرش درخواستش مبنی بر جدا شدن از سمت مدیرعاملی نفت، صمیمانه قدردانی کرد.   

جوادی از علی کاردر بابت پذیرش سمت مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران با کش و قوس های فراوانی که این انتخاب داشت، تشکر کرد و به وی خیر مقدم گفت و اظهار امیدواری کرد که بتواند بسان سال‌های گذشته همچنان با انرژی و با انگیزه قوی در سمت جدید ایفای وظیفه کند.

وی با اشاره به وظیفه سنگینی که بر دوش شرکت ملی نفت ایران برای احیای اقتصاد کشور، وجود دارد، اظهار کرد: امیدوارم این بار سنگین به نحو مطلوب و در حداقل زمان به سر منزل مقصود برسد.

جوادی اظهار کرد: هر موفقیتی در دوران مدیریت بنده در مجموعه صنعت نفت حاصل شده همگی با راهنمایی وزیر نفت و تلاش و همکاری مجموعه مدیران و ستاد وزارت نفت بوده است و هر کاستی و نقصان حاصل کوتاهی و ضعف بنده بوده است که صمیمانه از بابت آن پوزش می طلبم.

وی ادامه داد: اداره سازمانی به این بزرگی آن هم در شرایط خاصی که بی سابقه بود (تحریم های اعمالی کشورهای غربی علیه ایران) و حتی برای پرداخت حقوق کارکنان با چالش روبه رو بودیم واقعا کار سختی بودیم که جز در سایه همکاری و دست در دست هم گذاشتن مجموعه نفت میسر نبود.

جوادی از مجموعه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران بابت برداشتن های گام های جدی و بی دغدغه برای عبور از مشکلات تشکر و اظهار امیدواری کرد که مجموعه جدید همچنان با همان قدرت و اقتدار برای پیشبرد اهداف این صنعت که چشم و چراغ کشور است، ادامه مسیر دهند.

به گفته وی هم اکنون طرح های زیربنایی جدی و طرح های در دست اقدام مانند طرح توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی و میدان های مشترک غرب کارون به تدریج به مرحله بهره برداری می‌رسند از این رو باید طرح های توسعه ای جدید بنا نهاده شوند که این امر به عزم و اراده جدی نیازمند است که امیدوارم با تلاش مدیرعامل جدید این اتفاق هر چه سریع تر عملیاتی شود.   

جوادی اظهار کرد: هم اکنون صنعت نفت با کمبود نیروی انسانی آموزش دیده و به روز مواجه است که این کار باید هر چه سریع تر به سامان برسد.

وی جذب نیروی انسانی جدید، ارتقا نیروهای با کیفیت موجود و سرمایه گذاری در این زمینه را موتوری قوی برای ادامه حیات صنعت نفت خواند و گفت: اصلاح، تسهیل و به روز کردن فرآیندها برای حضور قوی در بازارهای بین المللی و تعامل با اقتصاد نفتی نیز ضرورت دارد.

جوادی با تاکید بر اینکه "ما محکومیم که برای آبادانی کشور تلاش کنیم"، اظهار کرد: در طول دوران مدیریت مجموعه نفت همواره تلاش کرده ام که نفت وارد فضایی غیر از فضای حرفه ای خود نشود و تلاش کرده‌ام که نفت را از فضای سیاسی کاری دور نگه دارم.

وی افزود: ما بازوانی هستیم که برای مدت کوتاهی بار بر دوش کشیدن این امانت را عهده دار شده‌ایم و آنقدر وقت نداریم که ذهنمان را وارد حواشی کنیم. زمان آن‌قدر کوتاه است که فرصتی برای دعوا و برآوردن انتظارات مشروع و نامشروع و در گیر حاشیه شدن باقی نمی گذارد.

جوادی از مکتوب کردن تجربیات کاری خود در طول دوره سه ساله خدمت خود در سمت مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: این تجربیات حاصل بسیاری از کارها و تصمیمات و هزینه آن بر دوش کشور بوده از این رو موظفیم که آن را مکتوب کنیم.

مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: نتایج مثبت حاصل از تجربیات می‌تواند چراغ راه آیندگان و نتایج منفی آن می تواند درسی آموزنده باشد.

جوادی از تمامی همکاران خانم و آقا که در به ثمر رساندن اهداف تولید و صادرات صنعت نفت وی را همراهی کردند و همچنین از همکاران فعال در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت مناطق مرکزی و سایر شرکت‌ها و همچنین از تمامی مدیران ستادی، صمیمانه قدردانی کرد.

نظرات کاربران