وزیر نفت گفت: با بهره‌برداری از فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در نیمه اول سال آینده تولید بنزین کشور ۱۲ میلیون لیتر افزایش پیدا می‌کند.

افزایش تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تا نیمه اول سال آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیژن زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است، گفت: این پالایشگاه روزانه 360 هزار بشکه میعانات گازی را مصرف می‌کند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود که انتظار داریم با راه‌‌اندازی فاز اول این پالایشگاه در نیمه نخست سال آینده 12 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 از این پالایشگاه تولید و کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کند.

وزیر نفت ادامه داد: در بازدید امروز سهامداران این پالایشگاه شامل تاپیکو، صندوق بازنشستگی نفت و بانک ملت که به عنوان بانک عامل از سوی صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند حضور دارند که در بازدید امروز قول مساعد دادند که فاز اول این پالایشگاه در نیمه اول سال 95 به بهره‌برداری برسد.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه 700 میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی به منظور راه‌اندازی این پالایشگاه تخصیص داده شده است، گفت: در صورتی که این هزینه هرچه زودتر در اختیار ما قرار بگیرد می‌توانیم فاز اول این پالایشگاه را به بهره‌برداری رسانیم.

زنگنه ادامه داد:‌ تاکنون 60 درصد از تجهیزات مورد نیاز این پالایشگاه از داخل کشور تأمین شده است و برای مابقی تجهیزات احداث این پالایشگاه نیز مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این پالایشگاه در شرایط تحریم توانسته به پیشرفت قابل قبولی برسد و هم‌اکنون نیز پس از مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 و به نتیجه رسیدن برجام تجهیزات خارجی مورد نیاز این پالایشگاه نیز در راه است که به زودی به دست ما می‌رسد.

نظرات کاربران