حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت با افزایش ۱۴ درصدی به رقم ۵۴ هزار و ۶۲۶ تن رسید.

۵۴هزار تن مواد پلیمری معامله شد

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم تقاضا نسبت به هفته قبل افزایش و عرضه روندی کاهشی داشت، به طوری که عرضه ها به ۷۱ هزار و ۶۴۵ تن و تقاضا نیز به ۱۴۱ هزار و ۱۱۲ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم تقاضا نسبت به هفته قبل افزایش و عرضه روندی کاهشی داشت، به طوری که عرضه ها به ۷۱ هزار و ۶۴۵ تن و تقاضا نیز به ۱۴۱ هزار و ۱۱۲ تن رسید.

به این ترتیب بیش از ۶۹ درصد از محصولات عرضه شده توسط معامله گران خریداری شد، همچنین ۳۳ گرید از ۸۶ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسید، به طوری که رقابت های قیمتی بین نیم تا ۲۰ درصد بود.

در همین حال بیشترین افزایش عرضه نسبت به هفته قبل متعلق به گروه پی وی سی ها و بعد از آن هم پلی اتیلن های ترفتالات بود.

همچنین بیشترین کاهش عرضه نیز در گروه پلی اتیلن ها متعلق به پلی اتیلن سبک فیلم  بود. بعد از آن نیز گروه پلی پروپیلن نساجی در رتبه دوم قرار داشت. گروه های پلی اتیلن سنگین فیلم و تزریقی هم در رده های بعدی قرار داشتند. پتروشیمی تبریز نیز حجم عرضه های خود را کاهش داده بود.

همچنین پلی پروپیلن های نساجی وشیمیایی، پی وی سی ها، پلی اتیلن های ترفتالات و پلی اتیلن سنگین اکستروژن از کالاهای مورد توجه بازار بودند و در لیست جذابترین کالاها قرار گرفتند.

با توجه به افزایش قیمت پلی استایرن در بازارهای جهانی، در هفته گذشته نیز این کالاها مورد توجه خریداران قرار داشتند. در همین حال بازار پلی پروپیلن های نساجی نیز همچنان اسیر کاهش عرضه از سوی مجتمع های تولیدکننده هستند و به این ترتیب با رقابت از سوی معامله گران خریداری می شوند.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، افزایش عرضه پلی پروپیلن سازها و همچنین توالی عرضه و عدم نوسان حجم این کالاها می تواند بازار را به تعادل برساند.

از این رو اکثر کارشناسان این بازار معتقدند؛ بازار پلی پروپیلن نساجی نیازمند مدیریت گرید و نظارت بیشتر بر حجم عرضه و توالی عرضه است.

.

دریافت قیمت مواد اولیه پلیمری و پلاستیک به صورت لحظه ای

< همکو >

نظرات کاربران