حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۲۶ هزار و ۶۰۳ تن رقم خورد.

۲۶ هزار تن محصولات پلیمری فروخته شد

عرضه محصولات پلیمر ۸۰ هزار و ۴۰ تن و تقاضای آن هم ۸۲ هزار و ۶۹۷ تن بود. به این ترتیب بیش از ۳۳ درصد از محصولات عرضه شده توسط معامله گران در هفته گذشته خریداری شد. از ۸۰ گرید عرضه شده در هفته گذشته ۲۱ گرید آن با رقابت خریداری شدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات پلیمری ۸۰ هزار و ۴۰ تن و تقاضای آن هم ۸۲ هزار و ۶۹۷ تن بود.

به این ترتیب بیش از ۳۳ درصد از محصولات عرضه شده توسط معامله گران در هفته گذشته خریداری شد. از ۸۰ گرید عرضه شده در هفته گذشته ۲۱ گرید آن با رقابت خریداری شدند.

در همین حال بیشترین کاهش عرضه در هفته قبل متعلق به پلی پروپیلن های نساجی با ۳ هزار و ۴۸۱ تن است، در رتبه دوم هم پلی اتیلن سنگین بادی با ۲ هزار و ۶۹۲ تن قرار داشت. پلی اتیلن سبک فیلم و پلی پروپیلن های شیمیایی هم به ترتیب یک هزار و ۶۷۰ و ۵۴۵ تن کاهش عرضه داشتند.

در همین حال بیشترین افزایش عرضه نیز متعلق به پلی اتیلن سنگین تزریقی با یک هزار و ۳۰۴ تن و پلی اتیلن سبک خطی با ۲۹۰ تن بود.

از سوی دیگر تقاضا نسبت به دو هفته گذشته با ۵۵ هزارتن کاهش روبه رو شده است. به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی افزایش عرضه های پی وی سی و پلی اتیلن های ترفتالات از دلایل عقب نشینی معامله گران است.

همچنین هفته گذشته تقاضا برای پلی اتیلن های سنگین اکستروژن کاهش یافت و در نتیجه رقابت برای این محصولات افت کرد.

البته PVC-E۶۸۳۴ پتروشیمی اروند همچنان در صدر کالاهای جذاب تالار پتروشیمی قرار داشت، رتبه دوم هم متعلق به «ایکس تری» شازند بود. پلی پروپیلن ها هم با وجود افت التهاب و رقابت، همچنان مورد توجه بازار بودند.

البته SBR ها ، پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰ پتروشیمی امیرکبیر، گرید بطری ۸۴۵ تندگویان، پلی اتیلن سبک خطی KJ پتروشیمی جم و ترزیقی HI۵۰۰ پتروشیمی بندرامام از بی رونق ترین محصولات تالار پتروشیمی در هفته گذشته بودند.

.

دریافت قیمت مواد اولیه پلیمری و پلاستیک به صورت لحظه ای

< همکو >

نظرات کاربران