در قرارداد با یک شرکت آلمانی انجام می شود

برنامه جدید برای تولید در ترکیه / ۵۰۰ هزار تن فرآورده نفتی و پتروشیمی

کشورهای منطقه در چند ماه اخیر قراردادهای متعددی برای تولید فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی با شرکت‌های بزرگ اروپایی منعقد کرده اند. یکی از این قراردادها میان یک شرکت ترکی با یک شرکت آلمانی برای تولید حدود ۵۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در ترکیه است.

شرکت تیسن کروپ آلمان به تازگی قراردادی را با شرکت SASA در ترکیه برای ساخت دو مجتمع تولید پلیمر در مقیاس جهانی در شهر آدانای این کشور به امضاء رساند.

یکی از دو مجتمع یادشده قرار است سالانه ۳۸۰ هزار تن پلی اتیلن ترفتالات (PET) برای کاربردهای با گرانروی کم (low-viscosity applications) تولید کند.

مجتمع دیگر نیز با بهره گیری از فناوری MTR شرکت اوده اینونتا- فیشر، به تولید سالانه ۲۱۶ هزار تن رزین برای ساخت بطری های پلی اتیلن ترفتالیتی می پردازد.

هم اکنون ترکیه سالانه حدود ۳۹۱ میلیون دلار واردات پلی اتیلن ترافتالات از کشورهای مختلف دنیا دارد.

ورنر اشتایناور مدیر عامل اوده اینونتا- فیشر، در ارتباط با قرارداد احداث دو مجتمع یادشده در ترکیه اظهار داشت: فرآیند اختصاصی MTR مزایای قابل ملاحظه ای برای مشتریانمان در بر دارد. از جمله می توان به مصرف بهینه انرژی، بالاترین بهره وری از خوراک و بهبود عملیات مجتمع دارای این فناوری اشاره کرد. امتیازاتی که به کاهش هزینه های تولید در مقایسه با تکنولوژی های معمول می انجامد.

قرارداد منعقد شده شامل انجام عملیات مهندسی، ارسال تجهیزات مورد نیاز، ارائه خدمات فنی برای احداث، پیش راه اندازی و نظارت بر فرآیند راه اندازی است.

بر اساس ادعای تیسن کروپ از ویژگی های بارز این طرح پتروشیمی وجود چندین جریان پایین دستی از پلیمر تغلیظ شده است.

قابل ذکر است شرکت تیسن کروپ سال گذشته نیز قرار دادی به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو با شرکت روسی لاوانف عقد کرد؛ شرکت پتروشیمی لاوانف در ۲۵۰ کیلومتری شمال مسکو قرار دارد.

نظرات کاربران