همکاری شرکت سوکار پلیمر آذربایجان با شرکت های ایرانی

ولی اف با اشاره به همکاری های نسبتا گسترده سوکار با ایران اظهار کرد: این نهمین حضور ما در این رویداد بین المللی محسوب می شود و به دنبال امضای یک قرارداد پژوهشی با پژوهشگاه صنعت نفت ایران، پژوهشگاه شرکت سوکار مستقر در باکو همکاری نزدیکی را به ویژه در حوزه نانو تکنولوژی با طرف ایرانی آغاز کرده است.

ناظم ولی اف، رئیس دپارتمان علمی و فنی شرکت سوکار آذربایجان، در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی،  با ارائه معرفی کوتاهی از سابقه و حوزه فعالیت های این شرکت افزود: سوکار در سال های اخیر فعالیت خود در هر دو بخش بالادستی و پایین دستی را تا حدود زیادی گسترش داده است و در حال حاضر نمایندگی ها و سرمایه گذاری های چشمگیری در نقاط مختلف دنیا دارد. سوکار پلیمر زیرشاخه مطرح ما در حوزه پتروشیمی به شمار می رود.

وی افزود: سوکار تواسته تا کنون نزدیک به 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان جذب و حدود 6 میلیارد دلار در کشورهایی شامل ترکیه، رومانی، اوکراین، گرجستان و سوئد سرمایه گذاری کند. 

ولی اف با اشاره به همکاری های نسبتا گسترده سوکار با ایران ادامه داد: این نهمین حضور ما در این رویداد بین المللی محسوب می شود و به دنبال امضای یک قرارداد پژوهشی با پژوهشگاه صنعت نفت ایران، پژوهشگاه شرکت سوکار مستقر در باکو همکاری نزدیکی را به ویژه در حوزه نانو تکنولوژی با طرف ایرانی آغاز کرده است.

رئیس دپارتمان علمی و فنی شرکت سوکار آذربایجان با اشاره به وسعت و سطح مشارکت در نمایشگاه امسال، همچنین یادآور شد: بازار ایران از ظرفیت های فراوانی برای شرکت های خارجی برخوردار است. برای نمونه در بخش پایین دستی برنامه داریم تا پایان امسال بخشی از مازاد ظرفیت تولید پلیمر و پتروشیمی خود را به ایران صادر کنیم.

او در پایان ضمن قدردانی از کیفیت و سازماندهی این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: امیدوارم علی رغم چالش های موجود بتوانیم همکاری خود با برادران ایرانی را بیش از پیش توسعه دهیم.

بیست و سومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از روز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه، در محل دائمی نمایشگاه­های بین‎المللی تهران آغاز به کار کرد. در این دوره از نمایشگاه  حدود چهار هزار شرکت داخلی و خارجی از 38 کشور جهان شامل آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور و ایران حضور یافته­اند.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت ارز و دلار، قیمت نفت و سوخت، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران