در بازه معافیت کنونی از تحریم‌های ایران؛

ژاپن آخرین محموله نفت خریداری شده از ایران را بارگیری کرد

سوپر نفتکش وی‌ال‌سی‌سی کیسوگاوا، از روز چهارشنبه به جزیره خارک ایران رسیده و قرار است نفت ایران را برای پالایشگاه شوا شل ژاپن بارگیری کند. این محموله قرار است در اوایل آوریل، قبل از پایان موعد معافیت و در شرایطی که معلوم نیست این معافیت بعد از ماه می تمدید خواهد شد یا خیر، به ژاپن برسد.

به نقل از اس‌اندپی گلوبال پلاتز، منابع آگاه خبر دادند که یک نفتکش ژاپنی، بارگیری آن‌چه به نظر می‌رسد آخرین محموله نفت خریداری شده از ایران در بازه معافیت کنونی از تحریم‌های ایران بوده را آغاز کرده است.

این محموله قرار است در اوایل آوریل، قبل از پایان موعد معافیت و در شرایطی که معلوم نیست این معافیت بعد از ماه می تمدید خواهد شد یا خیر، به ژاپن برسد.

این بارگیری پس از مذاکرات روز دوشنبه گذشته آمریکا و ژاپن در واشنگتن، راجع به تحریم‌های ایران، انجام می‌شود که طی آن، دو طرف قبول کردند مذاکرات خود را ادامه دهند.

پس از اعطای معافیت ۱۸۰ روزه از تحریم ایران به ژاپن، این دومین دور مذاکرات ۲ جانبه در مورد تحریم‌های ایران است که البته ژاپن، در آخرین مذاکرات بر اصل اولیه خود تاکید کرده است که تحریم‌های آمریکا، نباید تأثیر منفی بر عملکرد شرکت‌های ژاپنی بگذارند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا به پلاتز گفت: هدف ما این است که همه کشورها را وادار کنیم خرید نفت ایران را در اسرع وقت، متوقف کنند.

این سخنگو گفت: در یک دوره ۶ ماهه و تحت هر کدام از این معافیت‌ها، خرید نفت ایران به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و حتی ۲ کشور از ۸ کشوری که معافیت دریافت کرده‌اند، به طور کامل خرید نفت از ایران را متوقف کرده و تا زمانی که رژیم تحریم‌ها پابرجا باشد، به خرید نفت از این کشور باز نمی‌گردند.

سوپر نفتکش وی‌ال‌سی‌سی کیسوگاوا، از روز چهارشنبه به جزیره خارک ایران رسیده و قرار است نفت ایران را برای پالایشگاه شوا شل ژاپن بارگیری کند.

یک مقام شوا شل، روز پنج‌شنبه از پاسخ به اینکه آیا این آخرین محموله‌ای خواهد بود که قبل از پایان معافیت‌ها از ایران بارگیری می‌شود یا خیر، خودداری کرد؛ اما سخنگوی پالایشگاه فوجی اویل که در حال حاضر، نفت قطری را در همین نفتکش کیسوگاوا بارگیری خواهد کرد، گفته که این شرکت، قبل از اتمام معافیت‌ها دوباره از ایران نفت بار خواهد زد.

طبق اعلام منابع آگاه، سایر خریداران ژاپنی نفت ایران، شامل ایدمیتسو کوسان، نفت و انرژی جی‌اکس‌تی‌جی نیپون و کوسمو اویل، پیش از این، آخرین محموله خود در بازه معافیت کنونی را از ایران بارگیری کرده‌اند.

آخرین محموله کوسمو اویل که ۹۰۰ هزار بشکه نفت سنگین ایران را به ژاپن حمل می‌کند، قرار است در تاریخ ۲ آوریل به یوکاایچی در مرکز ژاپن برسد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران