افزایش شمار قراردادهای نفتی با مشتریان نفت ایران با وجود تحریم‌ها

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت که تحریم ها نه تنها مانع رشد صنعت نفت نشده بلکه شمار قراردادهای نفتی با مشتریان نفت ایران بیشتر شده است.

 خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که آمریکا نتوانسته است به رغم تحریم ها و فشارهای حداکثری روند رشد صنعت نفت ایران را متوقف کند.

شینهوا روز دوشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد ایران تاکید می کند در زمینه توسعه صنعت انرژی و نفت گام های بلندی برداشته و آمریکا برای توقف این صنعت موفق نبوده است.

این خبرگزاری می نویسد که البته تحریم ها باعث شد تا صادرات نفت ایران کاهش یابد اما این کشور کماکان برای رشد صادرات غیرنفتی از یک سو و پیشبرد رشد صنعت نفت در تلاش است.

همین رسانه از قول بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران آورده است که تحریم ها نه تنها مانع رشد صنعت نفت نشده بلکه شمار قراردادهای نفتی با مشتریان نفت ایران بیشتر شده است.

این گزارش به نقل از وی می افزاید که جمهوری اسلامی ایران پس از تحریم ها هم به اجرای طرح های نفت و گاز ادامه داده است و اکتشافات نفت و گاز در سراسر ایران ادامه دارد و ذخایر بیشتری از انرژی در اختیار قرار گرفته است.

«لی لی» رییس مرکز تحقیقات «آی سی آی اس» که یک شرکت پتروشیمی است به شینهوا می گوید که خریدهای نفتی از ایران ادامه یافته است. 

در همین حال دولت چین تحریم های یکجانبه آمریکا را محکوم کرده و آن را باعث بی ثباتی بیشتر بازار انرژی و کل منطقه دانسته و افزوده است که روابط تجاری منطقی و مشروع با ایران را ادامه می دهد.

«لی بایو چیان» از کارشناسان انرژی دانشگاه شیامن در جنوب شرق چین هم بر این باور است که تحریم ها آثار منفی داشته اما باعث توقف کل خریدهای نفتی ایران نشده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران