افتتاح چهار طرح پتروشیمی‌ در ماهشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی اظهارکرد: سه طرح پتروشیمی‌از مجموعه طرحهای صنایع تکمیلی و پایین دستی این صنعت با 977 میلیارد ریال (معادل 1/15 میلیون دلار) به بهره برداری رسید.

سه طرح پتروشیمی‌ ازمجموعه طرحهای صنایع تکمیلی و پایین دستی و یک طرح تصفیه پساب صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ ماهشهر باحضور معاونان وزیر نفت در امور پتروشیمی‌و در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی در حاشیه افتتاح این طرحها اظهارکرد: سه طرح پتروشیمی‌از مجموعه طرحهای صنایع تکمیلی و پایین دستی این صنعت با 977 میلیارد ریال (معادل 1/15 میلیون دلار) به بهره برداری رسید.

امید شهیدی نیا ظرفیت اشتغالزایی این سه طرح را 152 شغل مستقیم اعلام کرد و افزود: این کارخانه‌ها سالانه 146 هزار تن آمیزه‌، مستربچ و کامپاند‌های پلیمری و گرانول حاصل از بازیافت کیسه‌های شیرینگ تولید می‌کنند و محصولات آنها در صنایع ساختمانی، خودرو، بسته بندی، نساجی و خانگی کاربرد دارند.

وی گفت: این کارخانه‌ها در مجموع در محدوده وسعت 115 هزار و 350 متر پنج هکتار در اراضی شرکت پتروشیمی‌مارون ایجاد شده‌اند که 2 طرح از آنها از زنجیره محصولات پایین دستی شرکت پتروشیمی‌مارون به شمار می‌روند.

شهیدی نیا خاطرنشان کرد: طرح تولید آمیزه‌ها و مستربچ‌های پلیمری با سرمایه گذاری شرکت آمیزه‌های پویا پلیمری مارون به مبلغ 262 میلیارد ریال و 3/2 میلیون دلار ارزی در مساحت 60هزار و 355 مترمربع در سایت یک منطقه ویژه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: مواد اولیه این طرح انواع محصولات پلیمری و ظرفیت تولید سالیانه 78 هزار تن محصول است که در صنایع ساختمانی، خودرو، نساجی و خانگی کاربرد دارد و اشتغال زایی برای 77 نفر را به همراه دارد.این مقام مسئول همچنین گفت: طرح تولید آمیزه‌ها و مستربچ‌های پلیمری با سرمایه گذاری شرکت صنایع تکمیلی مارون با اعتبار 680 میلیارد ریال و 5/12 میلیون دلار ارزی در زمینی به مساحت پنج هکتار از اراضی شرکت پتروشیمی‌مارون در سایت دو منطقه ویژه برای تولید انواع آمیزه‌های پلیمری پرکاربرد در صنایع ساختمانی، خودرو، نساجی و خانگی می‌باشد.

<همکو:‌اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران