روند صعودی برای سهام آسیایی

روز دوشنبه گزارش مشاغل آمریکا با قدرت خود بازارها را تقویت کرد و وحشت از تورم و افزایش سریع‌تر نرخ بهره را کاهش داد؛ به تبع آن، ریسک‌ پذیری بار دیگر در جهان بالا رفت و با آرامش در بازارهای آسیایی، سهام روند صعودی خود را ادامه داد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، سومین جلسه متوالی سود خود را به دست آورد و ۱.۳ درصد جهش کرد.

سهام کره‌جنوبی ۱ درصد جهش کرد در حالی که شاخص سهام استرالیا، ۰.۷ درصد بالا رفت. سهام شرکت‌های معدنی استرالیا با انتشار اخباری مبنی بر این که این کشور احتمالا از تعرفه‌های جدید آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم معاف خواهد شد، رشد خوبی به دست آوردند.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ یک ۰.۳ درصد دیگر هم به ارزش خود افزود.

نیکی ژاپن ۱.۲ درصد جهش کرد. این شاخص عکس‌العمل آنی اندکی نسبت به اخبار فشارهای جدید وارد بر نخست‌وزیر، شینزو آبه، که مظنون به دست داشتن در فروش املاک دولتی است، از خود نشان داد.

پس از این که روز جمعه گزارش مشاغل آمریکا آمریکا نشان داد ماه گذشته ۳۱۳ هزار شغل به مشاغل آمریکا اضافه شده است اما رشد سالیانه متوسطِ دستمزد ساعتی که در ماه ژانویه جهش یافته بود تا ۲.۶ درصد افت کرد. به این ترتیب نگرانی‌ها در مورد تورم کاهش یافت.

افت دستمزدها باعث شد پیش‌بینی‌ها در مورد این که فدرال‌رزرو در دیدار سیاست‌گذاری هفته آینده خود، افزایش نرخ بهره خود در ۲۰۱۸ را از ۳ بار به ۴ بار ارتقا خواهد داد، با تردید مواجه شوند.

در بازار ارز دلار اندکی افت کرد و شاخص آن در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان به رقم ۸۹.۹۷۳ واحد رسید.

یورو اندکی افزایش یافت و نرخ خود را به ۱.۲۳۲۳ دلار رساند

در برابر ین هم نرخ دلار اندکی افت کرد. دلار که روز جمعه جهشی ۰.۵ درصدی در برابر ین داشت روز دوشنبه با اندکی افت به نرخ ۱۰۶.۳۸ ین رسید.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران