عرضه ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق توسط شرکت پتروشیمی ایلام در بورس کالا

شرکت پتروشیمی ایلام دیروز ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق در بورس کالا عرضه کرد که با استقبال سرمایه گذاران همه این اوراق به فروش رفت.

زیرمجموعه بزرگترین شرکت بورس دیروز۱۰۰ میلیارد تومان اوراق در بورس کالا عرضه کرد که با استقبال سرمایه گذاران همه این اوراق به فروش رفت.

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن شرکت پتروشیمی ایلام به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت شامل ۱۷ میلیون و ۹۹۲ هزار قرارداد به قیمت ۵۵ هزار و ۵۸۰ ریال هر قرارداد یک کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین دیروز آغاز شد که همه این اوراق به فروش رفت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه ۱۸درصد سود سالانه به صورت روز شمار همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت ۱۱۸.۵ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت.

اما درصورتی که شرکت پتروشیمی ایلام نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت ۱۱۹ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود. همچنین معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۲۸ اسفند جاری تا ۲۷ اسفند سال آتی ادامه خواهد داشت و حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی ۷۷۷،۱۱۷ قرارداد معادل ۱۱۷ تن پلی اتیلن سنگین F۰۷۷۷ است.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران