معامله بیش از ۵۴ هزار تن از انواع پلیمرها در بورس کالا

از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته در بورس کالا شاهد معامله بیش از ۵۴ هزار تن از انواع پلیمرها بودیم اگرچه میل به خرید را می‌توان در بستر بورس کالا مشاهده کرد.

بازار در روزهای گذشته شرایط مبهمی را تجربه کرد اگرچه باید نیمه تعطیل بودن بازار و ضعف نسبی معاملات را به‌عنوان یکی از داده‌های مهم در این حوزه مدنظر قرار داد. این شرایط خود به معنی آن است که باید واقعیت‌های این بازار را در هفته جاری مورد بحث قرار دهیم.

اگرچه رشد قیمت دلار در بازار داخلی از احتمال افزایش نرخ‌های پایه در بورس کالا خبر می‌دهد اما باید منتظر ماند و دید که این نکته مهم تا چه اندازه بر قیمت‌های پایه موثر خواهد بود.

نگاهی به وضعیت معاملات پلیمرها در بورس کالا از اواخر سال گذشته تا پایان هفته قبل نشان‌دهنده ضعف نسبی حجم داد‌و‌ستد است؛ اگرچه این شرایط در مقایسه با بازار داخلی گویی شرایط بهتری را نشان می‌دهد زیرا رکود در بازار عمیق‌تر از بورس کالا بوده است.

برای بررسی دقیق‌تر شاید بتوان معاملات سال جاری در بورس کالا را ملاک بهتری برای معاملات به شمار آورد.از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته در بورس کالا شاهد معامله بیش از ۵۴ هزار تن از انواع پلیمرها بودیم اگرچه میل به خرید را می‌توان در بستر بورس کالا مشاهده کرد.

به‌صورت دقیق‌تر عرضه‌های موجود موجب شد تا خریدارانی که در دو هفته گذشته در بورس کالا حاضر بودند، تلاش کنند محموله‌های بیشتری خریداری کنند که همین سیگنال که البته برای تمامی بازار نیز خودنمایی نکرد، از احتمال بهبود وضعیت داد‌و‌ستد در روزهای آینده حکایت می‌کند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران