دور زدن قانونی تحریم ها با استفاده از ارزهای مجازی

با توجه به گسترش ارزهای رمزی در دنیا و عدم تحریم آن‌ها از سوی دولت‌های دیگر می‌توانیم مانور خوبی برای اقتصاد کشور با استفاده از این ارزها انجام دهیم.

سعید دلیریان در خصوص تاثیر قیمت دلار و وضعیت مبهم بازار ارز و آیا اینکه مردم به سمت ارز دیجیتال خواهند رفت یا خیر؟ گفت: برای خرید این نوع ارز‌ها نیز نهایتا نیاز به تامین ارز واقعی داریم در واقع خرید و فروش آن هم تابع نرخ ارز روز است ضمن آنکه الان وضعیت پول‌های مجازی نیز آن چنان مناسب نیست و رکود بر بازار حاکم است.

این فعال حوزه ارز دیجیتال گفت: ارزهای رمزی امروز در دنیا در حال گسترش است و در حال حاضر بهترین زمان است که در این خصوص شفاف سازی صورت بگیرد و قانونگذار برای فعالیت در این حوزه چارچوب مشخص کند.

وی ادامه داد: برخی بیان می‌کند که این بازار مانند شرکت‌های هرمی باعث خروج ارز و ضربه به اقتصاد کشور خواهد شد در حالی که با قانونگذاری مشخص و شفافیت در این حوزه در بلند مدت به میزان زیادی برای کشور ارزآوری خواهیم داشت و صاحبان آن به سود خواهد رسید زیرا در ‌‌نهایت سود حاصل از خرید و فروش و یا سرمایه گذاری این نوع ارز‌ها به داخل خواهد آمد.

این صراف و فعال حوزه ارز دیجیتال اظهار داشت: ما حتی می‌توانیم یک نوع ارز جدید مانند بیت کوین برای خودمان تعریف کنیم و یا با کشورهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مانند چین و یا روسیه همکاری کنیم.

وی گفت: این ارزهای رمزی این قابلیت را دارند که به عنوان یک پیمان منطقه‌ای و یا فرا‌تر از آن تعریف شوند.

دلیریان ادامه داد: با توجه به بین المللی بودن این ارزها و عدم تحریم آن‌ها از سوی دولت‌های دیگر می‌توانیم مانور خوبی برای اقتصاد کشور با آن انجام دهیم و با کشورهایی مانند عراق و یا کشورهای عربی که رابطه نزدیکی داریم این ارز را تعریف و معاملات خود را با آن انجام دهیم که در ‌‌نهایت این نوع فعالیت به نفع همه است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران